فعالیت ۲۸ اکیپ دامپزشکی طی ایام نوروز در همدان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

فعالیت ۲۸ اکیپ دامپزشکی طی ایام نوروز در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از فعالیت 28 اکیپ دامپزشکی طی ایام نوروز در همدان خبر داد

محمودرضا رسولی در همدان از آغاز طرح تشدید و نظارت‌های بهداشتی اداره‌کل دامپزشکی استان در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۹ ادامه دارد.

وی بیان کرد: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی در مرکز استان و شهرستان‌های همدان همزمان با سراسر کشور، ساماندهی و تجهیز شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از فعالیت ۱۰ اکیپ ثابت و ۱۸ اکیپ سیار متشکل از کارشناسان اداره دامپزشکی استان در دو نوبت صبح و عصر به تعداد ۵۴ نفر پرسنل در روز در این طرح خبر داد.

وی گفت: این اکیپ‌‌ها نظارت‌های بهداشتی بر عرضه مواد خام دامی را در سراسر استان بر عهده خواهند داشت.

رسولی خاطرنشان کرد: در این طرح تمام اماکن تولید، پخش، بسته‌بندی، قطعه‌بندی و عرضه مواد خام دامی شامل رستوران‌های بین راهی، درون‌شهری، سردخانه‌های نگهدارنده مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت قرمز و سفید، تهیه غذاها، هتل‌ها و مهمانسراها کنترل خواهد شد.

وی از شهروندان خواست ضمن توجه ویژه به تاریخ تولید و انقضای گوشت‌های بسته‌بندی شده، از خرید گوشت و آلایش دامی فاقد بسته‌بندی، مهر و لیبل دامپزشکی و یا فرآورده‌های خام دامی منجمد و غیرمنجمد با برچسب مخدوش خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز و با توجه به شیوع کرونا در کشور ضمن درخواست از همشهریان در خصوص رعایت بهداشت فردی و حضور در منازل؛ نظارت مداوم بر مواد خام دامی در راستای ارتقای سطح بهداشتی جامعه و ایجاد امنیت غذایی را ضروری دانست.

وی گفت: ۲۳۰ ناظر بهداشتی دامپزشکی بر رستوران‌ها و واحدهای طبخ غذا در استان نظارت دارند تا مردم با اطمینان خاطر از عرضه کامل بهداشتی غذا در ایام تعطیلات نوروزی استفاده کنند.

رسولی خاطرنشان کرد: بخشنامه‌ای در استان ابلاغ شده که تمام دست‌اندرکاران در کشتارگاه‌ها، مراکز قطعه‌بندی، بسته‌بندی، تولید، توزیع و عرضه موظفند هم کارکنان را از لحاظ سلامت زیر نظر داشته باشند که اگر کسی مشکوک به بیماری بود به مراکز درمانی معرفی کنند.

وی گفت: تمام آنها باید دارای کارت سلامت باشند و حین کار دستکش، ماسک و وسایل حفاظت فردی استفاده شود.

مدیرکل دامپرشکی استان همدان با اشاره به اینکه در ورودی مراکز قطعه‌ و بسته‌‌بندی گوشت تب‌سنجی برای کارکنان انجام می‌شود گفت: در مراکز عرضه نیز بخش‌نامه اجرا می‌شود و افراد حتما باید ماسک و دستکش استفاده کنند و این موضوع در بازرسی‌ها مورد توجه است.

وی از ممنوعیت قطعه‌ کردن مرغ داخل مغازه‌ها و مراکز عرضه مرغ به منظور کنترل بیماری کرونا خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در اماکن عمومی خطر آلودگی به کرونا وجود دارد این اقدام انجام شده و اتحادیه مرغداران نیز در این زمینه همکاری لازم را داشت.

وی بیان کرد: هم استانی‌ها می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه مواد غذایی با منشأ دامی با تلفن ۱۵۱۲ «سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی» در سراسر استان تماس گیرند تا رسیدگی در اسرع وقت صورت گیرد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...