کشتار دام در کشتارگاه های هرمزگان با نظارت دامپزشکی انجام می شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کشتار دام در کشتارگاه های هرمزگان با نظارت دامپزشکی انجام می شود

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: تمامی مراحل کشتاردام از ذبح تا بسته بندی گوشت قرمز و سایر آلایش های دامی در کشتارگاه های استان تحت نظارت کامل دامپزشکی است.

دکتر محمد جانباز روز دوشنبه در بازید سرزده از کشتارگاه صنعتی دام خورچاه بندرعباس افزود: نظارت های بهداشتی دامپزشکی بر اینگونه مراکز بسیار دقیق بوده وبازرسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی نیز به صورت مستمر از این مراکز بازدید می کنند.

وی بیان داشت: بازدیدهای مستمر به منظور بررسی وضعیت بهداشتی تمام مراحل کشتاردام از کشتارگاه های سطح استان هرمزگان انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان اظهارداشت: یکی از اقدامات مهم و ضروری دامپزشکی، تامین گوشت سالم، بهداشتی و حلال برای مصرف مردم است.

دکتر جانباز ادامه داد:  تمامی مسوولان کشتارگاه باید به رعایت کامل قوانین بهداشتی توجه کنند و مسوولان فنی و بهداشتی نیز  نظارت دقیق بر آن داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان، از بخش‌های مختلف کشتارگاه دام صنعتی خورچاه قلعه قاضی بندرعباس از جمله قسمت ذبح دام، پوست کنی، سردخانه پیش سرد نگهداری لاشه‌های کشتار شده و غیره بازدید و مراحل کشتاردام و نظارت‌های انجام شده را مورد بررسی قرارداد.

باتوجه به شیوع بیماری ویروس کرونا، هرچند سرایت این بیماری از دام به انسان گزارش نشده اما امکان انتقال وسرایت آن از ابزار آلوده است که باتوجه به ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی و نیاز مردم به گوشت خام، بازدید از این کشتارگاه دام در راستای تامین گوشت سالم وبهداشتی  به مردم صورت گرفته است.

کشتارگاه صنعتی هرمز دام خورچاه بخش قلعه قاضی در سال ۹۴ در ۳۰ کیلومتری شرق شهر بندرعباس راه اندازی شد که ظرفیت روزانه ۵۰۰ راس دام سبک شامل گوسفند وبز و ۱۰۰ راس دام سنگین گاو و شتر را دارد.
استان هرمزگان دارای یک کشتارگاه صنعتی هرمز دام خورچاه بخش قلعه قاضی بندرعباس و ۸ کشتارگاه سنتی دام شهرداری در شهرستان‌های بندرعباس واقع در کیلومتر ۱۰ جاده بندرعباس – سیرجان، میناب، بندرلنگه، حاجی آباد، جاسک، رودان، قشم و سیریک است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...