۸۲۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در کردستان ضبط شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۸۲۴ کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد در کردستان ضبط شد

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: کارشناسان این شبکه همزمان با اجرای طرح تشدید نظارتی موفقط به ضبط ۸۲۴ کیلوگرم گوشت، مرغ و سایر فراورده های دامی غیر قابل مصرف شدند.

به گزارش اکودام مجتبی ورمقانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی  نوروز علیرغم محدودیت های ایجاد شده جهت مقابله با مخاطرات بیماری کرونا ۲ هزار و ۱۶۸ مورد بازدید توسط گروه های بازرسی و نظارتی دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و مصرف فرآورده های خام دامی در سطح استان انجام شد.

وی اضافه کرد: در نتیجه این بازدیدها کارشناسان دامپزشکی کردستان برای ۱۶ مرکز متخلف پرونده قضایی تشکیل شده و ۸۲۴ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف ضبط و شده است.

ورمقانی یادآور شد: مقرر شده در کارشناسان در طرح تشدید نظارت نوروزی ۷۰۰ گروه روز بازرسی و ۷۰ گروه روز نظارتی در استان نظارت مستمر و منظم بر کشتارگاه های دام و طیور و سه هزار مرکز عرضه داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان افزود: از ۲۰ اسفند ۹۸ تا ۱۵ فروردین ۹۹ هر روز ۶۰ نفر از پرسنل دامپزشکی در قالب ۲۶ اکیپ بازرسی وظیفه نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع، عرضه و مصرف فرآورده های خام دامی در استان را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه این نیروها نیز بصورت آنکال می باشند تا در صورت نیاز در خدمت بهداشت عمومی و سلامت مردم باشند از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر۱۵۱۲ این اداره کل اطلاع دهند.

هم اکنون حدود ۵۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می‌شوند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...