مسوولیت‌پذیری مسوولان و مردم راه کنترل بیماری کرونا - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
رییس سازمان دامپزشکی کشور:

مسوولیت‌پذیری مسوولان و مردم راه کنترل بیماری کرونا

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای مقابله با بحران کرونا باید مردم در کنار مسوولان گام بردارند تا بتوانیم این ویروس را کنترل کنیم.

« علیرضا رفیعی‌پور» درباره پویش « سهم من در بحران کرونا» افزود: امیدواریم بزودی با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی دولت و سازمان دامپزشکی کشور و همکاری مردم در سطح جامعه بتوانیم از این شرایط بحرانی بیماری کووید – ۱۹ عبور کنیم.

وی اظهار داشت: من به عنوان عضوی از جامعه بزرگ ایران، بر اساس مسوولیتم وظیفه دارم در این شرایط سخت در محل کارم حضور داشته باشم اما از مردم می خواهم که تا جای ممکن در منزل بمانند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: این سازمان در کنار وظیفه خطیر خود در کنترل بیماری های مشترک انسان  و دام، اکنون تابع دستورات ستاد کشوری مقابله با کرونا است.

به گفته وی، رصد، پایش مراکز تولید، عرضه و فروش محصولات خام دامی توسط مدیران استانی این سازمان در حال انجام است.

وی با اشاره به حدود ۹۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام گفت: با توجه به اینکه بیماری‌های مخاطره آمیز جهانی همچون آنفلوانزا  منشا مشترک انسان و دام دارد، سازمان دامپزشکی ایران و جهان اقدامات ارزنده‌ای در کنترل آن انجام داده‌اند.

رفیعی پور با بیان اینکه اپیدمی بیماری آنفلوانزا در سال ۱۹۱۸ صورت گرفته بود، اظهار داشت: پس از آن در سال ۱۹۶۰ ویروس جدید کرونا که منشا حیوانی داشت در حیوانات شناسایی و از سال ۲۰۰۳ تحت عنوان بیماری‌های سارس و مرس در انسان مشاهده شد که اکنون قابل انتقال از انسان به انسان است.

وی تصریح کرد: با وجود اقدامات بهداشتی سازمان بهداشت جهانی دام و سازمان دامپزشکی کشورهای مختلف  هر ۱۰۰ سال جهان با اپیدمی یک بیماری مشترک بین انسان و دام روبرو می شود که اکنون با ویروس خطرناک کرونا مواجه هستیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اکنون تلاش داریم با رصد و پایش از انتقال مجدد این ویروس به حیوانات جلوگیری کنیم که این امر نیازمند همکاری همه دستگاه ها و مردم است.

رفیعی پور تصریح کرد: سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که پیش قراول درمان است، اعلام آمادگی کرده تا با کمک یکدیگر از ظرفیت خطوط تولید کارخانجات دارویی و واکسن دامپزشکی بهره‌مند شویم به همین منظور نامه ای از سندیکای مواد ضد عفونی کننده به سازمان غذا و دارو ارسال کردیم تا با همکاری یکدیگر از این ظرفیت در تولید مواد ضدعفونی کننده استفاده کنیم.

وی بر ایمن بودن جمعیت دام، طیور و آبزیان در بحران ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: همچنین سازمان دامپزشکی اقدامات کنترلی و پیشگیری خود را با ضدعفونی اماکن و جایگاه ها، اجرای عملیات واکسیناسیون دام، طیور و آبزیان در سراسر کشور افزایش داده است تا از این بحران عبور کنیم.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاعلام نرخ هر کیلو گرم گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای تره بار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر کیلو گرم گوشت بوقلمون از سوی سازمان مدیریت میادین و تره بار میوه و تره بار اعلام شد. هر ک...

کشاورزیهر کیلوگرم رطب مضاعفی ۹۰هزار تومان در میادین تره بار عرضه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین قیمت خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار از سوی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر...

کشاورزیلزوم درخواست گواهی بهداشت گیاهی هنگام خرید نهال

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه موحدخواه، مدیر دفتر تهیه و تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل سازمان حفظ نباتات کش...

کشاورزینوروزگاه عشایری، فرصتی برای تجربه زندگی عشایر

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی میزبان، معاون سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اهمیت هرچه بیشتر آشنا شدن عموم مردم با ابع...