استقرار تیم تکثیر ماهی در رودخانه چلوند آستارا - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

استقرار تیم تکثیر ماهی در رودخانه چلوند آستارا

رئیس اداره شیلات آستارا از استقرار تیم تکثیر نیمه طبیعی ماهی در دهانه رودخانه چلوند این شهرستان، به منظور تولید بچه ماهی برای تقویت ذخایر آبزیان حاشیه دریای خزر خبر داد.

صادق خاصی پور روز یکشنبه اظهار کرد: تیم پنج نفره کارشناسان، تکنسین ها و کارگران شیلات در دهانه رودخانه پلوند آستارا تا هفته اول اردیبهشت ماه با نصب سدها و انتقال ماهی های در حال تخم ریزی به پشت آنها، از ماهی ها اسپرم گیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: اسپرم ها تحت شرایط خاص به مرکز تکثیر ماهی های استخوانی شهرستان رشت منتقل می شوند و در مرکز، تخم ها به لارو و سپس به بچه هایی با وزن یک تا دو گرم تبدیل می شوند.

وی افزود: بچه ماهی ها در اوایل تیرماه در همان نقطه رودخانه چلوند برای تقویت ذخایر آبزیان حاشیه دریای خزر، رهاسازی خواهند شد و این کار، از ۵۰ سال قبل در رودخانه چلوند صورت می گیرد.

رئیس اداره شیلات آستارا گفت: عملیات تکثیر نیمه طبیعی ماهی ها با همکاری بخشداری لوندویل و شورای اسلامی دهستان چلوند انجام می گیرد و رودخانه چلوند از نظر شیلات، مهم و حیاتی است.

او شمار صیادان مجاز ماهی در آستارا را ۴۹ نفر و زیر مجموعه شرکت موج گل سیبلی اعلام کرد.

رودخانه چلوند آستارا از ارتفاعات این شهرستان سرچشمه گرفته و به دریای خزر می ریزد و  به صورت میانگین، سالانه حدود ۵۰۰ تن انواع ماهی پرورشی در استخرهای آستارا تولید می شود و با توجه به کاهش ماهیان استخوانی در دریای خزر، ماهیان پرورشی در بازار، جایگزین ماهیان استخوانی شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...