توصیه‌های کرونایی دامپزشکی به شهروندان مازندرانی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توصیه‌های کرونایی دامپزشکی به شهروندان مازندرانی

مدیرکل دامپزشکی مازندران از شهروندان استان خواست تا برای حفظ سلامت خود و خانواده از محصولات بسته‌بندی شده استاندارد استفاده کنند و به هیچ عنوان از محصولات فله مانند مرغ طعم‌دار که به نوعی در مرغ فروشی ها قطعه بندی و عرضه می‌شود و افزودنی‌هایی همچون سبزیجات، رنگ زعفران و یا ادویه‌های مختلف دارد ، به صورت جدی پرهیز کنند.

دکتر حسین رضوانی روز شنبه تاکید کرد : مردم فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را صرفاً به صورت بسته بندی که در مراکز مجاز بسته بندی می شود و دارای مشخصات بوده تهیه کنند.

وی در خصوص خصوص عرضه تخم مرغ  هم گفت : باید از خرید تخم مرغ هایی که بدون شناسنامه و به صورت نامشخص بوده و خارج از یخچال نگهداری می شوند پرهیز شود و  تخم مرغ مصرفی را باید به صورت بسته بندی و یا اینکه تاریخ تولید بر روی آن درج شده از یخچال مراکز عرضه تهیه کنند.

رضوانی با اعلام ممنوعیت فرآوری و طعم دار کردن گوشت قرمز و سفید در مراکز عرضه معمولی در مازندران ، گفت : چرخ کردن گوشت فقط بنا به درخواست مشتری و در حضور متقاضی با رعایت ضوابط بهداشتی مجاز است.

مدیر کل دامپزشکی مازندران بر تشدید نظارت و کنترل بر واحدهای صنعتی تحت نظارت اعم از کشتارگاه های دام و طیور، کارگاه های بسته بندی مواد پروتئینی، کارخانجات جوجه کشی، واحدهای صنعتی پرورش مرغ، آبزیان، قصابی‌ها، مرغ فروشی ها، رستوران‌ها تاکید کرد .

رضوانی بیان داشت: همسو با مقابله علیه ویروس کرونا ، ضدعفونی روزانه واحدهای صنعتی ،حذف دستگاه های ثبت اثر انگشت برای ورود و خروج پرسنل، استفاده از ماسک، چکمه، کلاه و دستکش برای پرسنل و کارگران واحدها اجباری شده و بر رعایت بهداشت فردی در این واحدهای صنعتی تاکید شده است.

مازندران بیش از سه هزار و ۵۰۰ مرکز آبزی پروری با تولید سالانه بیش از ۱۰۰هزار تن  دارد. همچنین ۲ هزارو ۵۰۰ مرغداری با تولید سالانه ۲۱۰ هزار تن گوشت سفید در این استان فعال است و تعداد دام های استان هم حدود سه میلیون راس در قالب دام سبک و سنگین است که ۷۰ درصد آن در قالب  دامداری کوچک و سنتی نگهداری می شود.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...