۲.۸ میلیون قطعه جوجه در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری وجود دارد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۲.۸ میلیون قطعه جوجه در مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری وجود دارد

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت مرغداری‌های استان در طول سالجاری گفت: هم‌اینک ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه در مرغداری‌های استان وجود دارد.

ذبیح‌الله غریب روز شنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این میزان نسبت به اسفندماه سال گذشته ۲۱ درصد از نظر تعداد افزایش داشته است.

وی، با اشاره به بروز مشکلاتی برای دامداران چهارمحال و بختیاری افزود: نرخ مصوب فروش شیر دامداری‌ها ۲۴ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم است.

غریب تصریح کرد: از یک ماه گذشته تاکنون کارخانه‌ها به‌ ازای هر کیلوگرم شیر تولیدی در دامداری‌های استان ۱۷ هزار ریال پرداخت می‌کنند.

وی یادآور شد: هم‌اینک شیر تولیدی در دامداری‌های استان در خرده‌فروشان ۳۰ هزار به‌ازای هر کیلوگرم عرضه می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در همین راستان باید از اهرم‌های قانونی برای خرید شیر دامداری‌ها از سوی کارخانه‌ها با همان قیمت مصوب ۲۴ هزار ریال در ازای هر کیلوگرم استفاده شود.

وی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۰۴ هزار تن انواع نهاده‌های دامی شامل جو، ذرت و سویا در چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.

غریب تاکید کرد: از این میزان ۶۵ هزار تن از سوی بخش خصوصی، ۳۰ هزار تن از سوی شرکت پشتیبانی امور دام و ۸ هزار تن از طریق سامانه بوده است.

وی افزود: هم‌اینک در این استان قیمت ذرت ۲۴ هزار و ۵۰۰ ریال به‌ازای هر کیلوگرم، جو و سویا هر کدام ۱۶ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم است.

غریب تصریح کرد: کشتارگاه‌های استان از شنبه دوم فروردین ۱۳۹۹ شیفت و فعال است.

به گزارش ایرنا، کارشناسان اعلام کرده‌اند، با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا، پیشنهاد و توصیه می‌شود تا مردم از مرغ‌های کامل و بسته‌بندی شده استفاده کنند و از خرید مرغ‌های قطعه قطعه شده و گوشت‌های چرخ کرده پرهیز کنند.

واحدهای صنفی نیز با رعایت تمامی مسائل بهداشتی از نگهداری گوشت در خارج از یخچال خودداری کنند، در غیر این‌صورت با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

ویروس کرونا که کووید ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد.

این ویروس اکنون به بیش از ۱۰۰ کشور جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا در مورد بهداشت جهانی؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...