اختصاص ۱۴۰ میلیارد ریال برای پروار بندی دام عشایر کهگیلویه و بویراحمد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اختصاص ۱۴۰ میلیارد ریال برای پروار بندی دام عشایر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال برای پرواربندی دام از ابتدای امسال تاکنون به عشایر این استان پرداخت شد.

بهمن آزادی روز شنبه افزود: این میزان تسهیلات به یکهزارو ۴۰۰ خانوار عشایری در زمینه زنجیره تولید گوشت در استان امسال پرداخت شد.

وی تصریح کرد: ۴۰۰ میلیارد ریال  امسال برای عشایر این استان در قالب تسهیلات سرمایه در گردش در زمینه پروار بندی دام در نظر گرفته شد.

آزادی بیان کرد: این میزان تسهیلات در قالب  تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز این استان پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: به هر یک از عشایر براساس تعداد دام بین ۱۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود.

آزادی با بیان اینکه این تسهیلات یک ساله و بهره آن ۱۰ درصد است افزود: عشایر استان می توانند با مراجعه به ادارات امور عشایر استان طرح خود را ارائه و برای دریافت این تسهیلات نام نویسی کنند.

وی گفت: افزایش تولید گوشت قرمز در رونق کسب و کار در بخش عشایری کهگیلویه و بویراحمد تاثیرگذار است و با اعطای بسته‌های مختلف حمایتی می توان برای توسعه این بخش از اقتصاد کشور گام برداشت.

سالیانه هفت هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود. عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیش از یک‌ میلیون رأس دام سبک و سنگین نگهداری می کنند.

عشایر این استان ۳۵ درصد صنایع‌دستی شامل ۱۰ هزار مترمربع انواع گبه، جاجیم، قالی، گلیم و فرش این استان را تولید می‌کند.
۱۲ درصد از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب ۱۱ هزار خانوار با جمعیتی معادل ۷۰ هزار نفر عشایر هستند. هشت ایل بومی و سه ایل غیربومی با ۱۳ زیست‌بوم در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...