۴۳ درصد مطالبات زعفرانکاران خراسان رضوی پرداخت شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۴۳ درصد مطالبات زعفرانکاران خراسان رضوی پرداخت شد

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت:مجموع رقم پرداختی به زعفرانکارانی که در طرح خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی محصول خود را به دولت تحویل داده‌اند دو هزار و ۷۶۹ میلیارد ریال است که به این ترتیب در مجموع ۴۳ درصد از مطالبات زعفرانکاران پرداخت شده است.

ایرج ناصری‌ مقدم روز چهارشنبه گفت: با توجه به مشکلات موجود در کشور، پیگیری به منظور پرداخت مطالبات کشاورزان زعفران در این استان اقدام قابل توجهی است.

وی با قدردانی از پیگیری‌ها و تلاش‌های مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور اضافه کرد: با توجه به مشکلات موجود در کشور، پیگیری به منظور پرداخت مطالبات کشاورزان زعفران در این استان اقدام قابل توجهی است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی  گفت: کل محموله زعفران خریداری شده توسط دولت در قالب اجرای “طرح خرید حمایتی” در  استان خراسان رضوی در چهار انبار ویژه با تمهید شرایط خاص محیطی و فیزیکی نگهداری می شود و محفوظ است.

به گزارش اکودام ظرف کمتر از دو ماه مدت اجرای ابلاغ دولت مبنی بر خرید حمایتی زعفران، یعنی طی روزهای هشت آبان تا ۳۰ آذر ماه گذشته ۶۸ تن و ۸۲۵ کیلوگرم محصول زعفران تولیدی کشاورزان در خراسان رضوی خریداری شد.

۱۸ مرکز خرید حمایتی زعفران امسال در سطح ۱۷ شهرستان زعفران‌خیز خراسان رضوی فعال شدند تا محصول کشاورزان این استان به طور حمایتی خریداری شود.

خرید حمایتی زعفران در قالب چهار نوع محصول شامل “زعفران نگین، شبه‌نگین، پوشال درجه یک و پوشال معمولی” سطح‌بندی شده است. بر این اساس امسال هر کیلوگرم نگین زعفران به قیمت ۱۰۵ میلیون ریال، شبه‌نگین ۹۵ میلیون ریال، پوشال درجه یک ۹۰ میلیون ریال و پوشال معمولی زعفران به قیمت ۸۲ میلیون ریال از کشاورزان در خراسان رضوی خریداری شد.

۹۰ هزار هکتار از مزارع خراسان رضوی امسال به کشت زعفران اختصاص یافته بود و حجم محصول برداشت شده از این سطح معادل ۳۲۰ تن اعلام شده است.

پارسال سطح زیرکشت زعفران در خراسان رضوی ۸۷ هزار و ۷۵۰ هکتار و حجم محصول برداشت شده از آن سطح ۲۹۸ تن بود.

۱۲۹ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی خراسان رضوی در حوزه تولید زعفران فعالیت می کنند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...