برداشت باقلا در ایرانشهر آغاز شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

برداشت باقلا در ایرانشهر آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برداشت باقلا از سطح ۲۰۰ هکتار از زمین‌های زیر کشت در این شهرستان آغاز شد.

مجید فیاضی روز چهارشنبه با بیان اینکه از هر هکتار زمین زیر کشت ۴ تن باقلا در ایرانشهر برداشت می‌شود اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش‌از ٨٠٠ تن باقلا برداشت و روانه بازارهای داخل و خارج از استان شود.

وی افزود: رقم باقلای کشت شده در ایرانشهر از نوع محلی است که با توجه به طعم و مزه مناسب آن بیشتر بصورت تازه خوری مصرف و مازاد آن نیز خشک و به بازار عرضه می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی ایرانشهر گفت: بیش‌از ۴٠٠ نفر در کار کاشت و برداشت باقلا در سطح این شهرستان مشغول بکار هستند.

وی اظهار داشت: کشت محصول باقلا در ایرانشهر از مهر آغاز و تا اواسط آبان و برداشت آن از اواخر اسفند آغاز و تا نیمه دوم اردیبهشت ادامه دارد.

فیاضی بیان کرد: باقلا یکی از منابع عالی فیبر و پروتئین به حساب می‌آید و مصرف آن همراه با برنج، تمامی پروتئین‌ها و ‌اسیدهای آمینه ضروری بدن را تامین می‌کند.

وی افزود: کلسیم و پتاسیم موجود در باقلا از بروز پوکی استخوان جلوگیری کرده و به کنترل فشارخون بالا نیز کمک می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر ادامه داد: این دانه گیاهی همچنین سرشار از آهن، فسفر، مس، منگنز، منیزیم، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K، ویتامین B و اسیدفولیک است بنابراین برای رفع کم‌خونی هم مفید بوده البته به شرطی که نسبت به آن حساسیت نداشته باشید.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...