تامین گوشت مرغ گرم مورد نیاز زنجانی‌ها برای شب عید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تامین گوشت مرغ گرم مورد نیاز زنجانی‌ها برای شب عید

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: گوشت مرغ گرم مورد نیاز این استان برای ایام پایانی سال و روزهای عید تامین شده است و کمبودی در زمینه وجود ندارد.

سید محمدعلی صادقی روز چهارشنبه گفت: با توجه به نزدیکی ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای مصرف فرآورده های پروتئینی به ویژه گوشت مرغ، طی ماه های دی و بهمن سال جاری در مجموع بیش از چهار میلیون و ۶۷۰ هزار  قطعه در ۱۷۵ واحدپرورشی سطح استان جوجه ریزی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶ درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود از این میزان جوجه ریزی، حدود هشت هزارو ۳۰۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شود.

صادقی اظهار داشت: از این مقدار بالغ بر پنج هزارو ۳۰۰ تن گوشت مرغ در داخل استان مصرف و حدود سه هزار تن نیز به استان های دیگر از جمله تهران، البرز و گیلان صادر می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: همچنین برای ایام عید، ۲۱ هزار و ۹۰۰ قطعه جوجه ریزی بوقلمون گوشتی نیز در استان انجام شده است که پیش بینی می شود حدود ۲۳۵ تن گوشت بوقلمون تولید و به بازار عرضه شود.

صادقی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، طبق توصیه های متخصصان تغذیه و بهداشت، یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف کافی اقلام پروتئینی از جمله گوشت طیور است؛ طبق آخرین گزارش های سازمان بهداشت جهانی تاکنون شواهدی دال بر آلودگی یا پخش این ویروس از طریق دام و طیور به انسان گزارش نشده است، بنابراین مردم می توانند با آسودگی خیال نسبت به تهیه گوشت و مرغ مورد نیاز خود از مراکز مورد تأیید اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کلیه مراحل کشتار و بسته بندی طیور، تحت نظارت کارشناسان سازمان دامپزشکی و در کشتارگاه های صنعتی استان بدون دخالت دست صورت می پذیرد، افزود: توصیه می شود از قطعه بندی و بازکردن بسته بندی های طیور در فروشگاه های مواد پروتئینی اکیداً خودداری شود و حتی الامکان از مرغ های قطعه بندی شده ای که دارای برچسب مشخص و مورد تأیید سازمان دامپزشکی و برچسب مشخصات تولید است، استفاده شود.

صادقی یادآور شد: مصرف کنندگان لازم است پیش از استفاده از مرغ خریداری شده در منازل، بسته بندی ها را حتما شسته، ضد عفونی و سپس پوشش سطح آنها را باز کنند.

وی با بیان اینکه در صورت پخته شدن کامل مواد غذایی هیچ عارضه و ویروس بیماری زایی وجود نخواهد داشت، اضافه کرد: توصیه می شود کلیه مواد پروتئینی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ  حتما بصورت کامل پخته شده و از مصرف آنها به صورت نیم پز خودداری شود.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...