شیوع کرونا در عشایر استان سمنان گزارش نشده است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرکل امور عشایری:

شیوع کرونا در عشایر استان سمنان گزارش نشده است

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: عشایر استان در وضعیت سالم قرار داشته و گزارشی از شیوع ویروس کرونا در این قشر زحمت‌کش گزارش نشده است.

مراد خادم روز چهارشنبه ابراز داشت: نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به عشایر استان سمنان آموزش داده شده است.

وی ادامه داد: عشایر استان سمنان اکنون در مناطق قشلاقی واقع در مناطق جنوبی استان مستقر هستند و در زمان ییلاق به مناطق شمالی استان کوچ می‌کنند.

وی بیان کرد: زمان آغاز کوچ بهاره عشایر استان سمنان اردیبهشت ماه است.

خادم اضافه کرد: با توجه به اینکه کوچ بهاره عشایر استان سمنان اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، فعلا برنامه‌ای برای تعویق انداختن زمان آغاز کوچ به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا وجود ندارد.
مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: شیوع ویروس کرونا در دام نیز گزارش نشده و دام استان نیز در وضعیت سالم قرار دارد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

طبق آخرین آمار اعلامی، تا شامگاه سه شنبه ۲۲۴ نفر در استان سمنان به کرونا مبتلا شده اند.
طبق آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت که دوشنبه هفته جاری منتشر شد، استان سمنان در نسبت مبتلایان به کل جمعیت، پس از استان قم در رتبه دوم قرار دارد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...