روزانه ۱۵ کشتارگاه‌ استان مرکزی علیه کرونا ویروس ضدعفونی می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

روزانه ۱۵ کشتارگاه‌ استان مرکزی علیه کرونا ویروس ضدعفونی می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۱۵ کشتارگاه‌های دام و طیور این استان در راستای امنیت غذایی و سلامت مصرف‌کنندگان به صورت روزانه علیه کرونا ویروس ضدعفونی می‌شود.

به گزارش اکودام دکتر«محسن شانقی» روز پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۵ کشتارگاه دام و پنج کشتارگاه طیور در استان مرکزی وجود دارد که این کشتارگاه‌ها به صورت روزانه علیه بیماری‌های مشترک و ویروس کرونا ضدعفونی و پاکسازی می شوند.

وی ادامه داد: کلاس‌های آموزشی راه‌های پیشگیری از بیماری‌های مشترک به خصوص کرونا با همکاری مرکز بهداشت برای کارکنان کشتارگاه‌های دام و طیور استان مرکزی برگزار شده‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تعطیلی موقت میدان دام خمین، شستشوی و ضدعفونی خودرو های حمل فرآورده های خام دامی، استقرار مواد ضدعفونی در ورودی ادارات دامپزشکی شهرستان‌های استان برای استفاده ارباب رجوع و نصب بنر و اطلاعیه بهداشتی در ادارات از دیگر اقدامات این اداره کل برای مقابله و پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا است.

شانقی افزود: لغو تمامی نشست‌ها و دوره های آموزشی، توزیع مواد ضدعفونی و دستکش یکبار مصرف در بین کارکنان ضدعفومی و گندزدایی ساختمان‌های ادارات دامپزشکی شهرستان‌های استان و برگزاری نشست‌های آموزشی برای کارکنان از طریق اتوماسیون و فضای مجازی از دیگر اقدامات این اداره کل برای مقابله با ویروس کرونا است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ کارگاه پرورش آبزیان است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...