سیل به ۷۰۰۷ هکتار از اراضی زراعی و باغی نهاوند آسیب وارد کرد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سیل به ۷۰۰۷ هکتار از اراضی زراعی و باغی نهاوند آسیب وارد کرد

علی کمالی‌نژاد امروز اظهار کرد در اثر بارش‌های فراوان و جاری شدن سیل در هفته گذشته خسارات عمده‌ای به زمین‌های زراعی و باغی در سطح شهرستان وارد شد.

به گزارش اکودام سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: عمده خسارت‌ها به بخش‌های زراعی، باغی، دامی و منابع آبی، مزارع پرورش ماهی و تاسیسات و ادوات کشاورزی بوده است.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند بدون اشاره به میزان خسارات ریالی، به سطح زمین‌های آسیب دیده ناشی از سیل اشاره کرد و افزود: در این بارش‌ها مجموعا ۶ هزار و ۵۰۴ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان دچار آسیب‌دیدگی شد که در نتیجه آن ۲۹ هزار و ۱۵۲ تن محصول زراعی خسارت دیدند.

وی گفت: در اثر جاری شدن سیل ۵۰۳ هکتار از اراضی باغی به همراه یک‌هزار و ۵۰۰ تن محصول دچار آسیب شد.

کمالی‌نژاد از وارد شدن خسارات زیاد به مزارع پرورش ماهی گفت: در سطح شهرستان حدود ۵۲ مزرعه پرورش ماهی وجود دارد که به ۲۳ واحد از آنها که در حاشیه رودخانه هستند خسارات کلی از ۸۰ تا صد درصد وارد شده است.

وی گفت: متاسفانه در جریان این سیل ۲۰ راس دام سبک و سنگین تلف شد و به ۳۱۲ واحد ساختمان، تاسیسات و ادوات کشاورزی به مساحت ۲۴ هزار و ۹۶۰ متر مربع آسیب رسیده است.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در سیل فروردین‌ماه نیز خسارات زیادی به بخش کشاورزی، آب و خاک، انهار و پل‌های شهرستان وارد شد که به منظور جبران آن ۶ میلیارد و ۵۰۰ تومان به حساب کشاورزان پرداخت کردیم.

وی در پایان افزود: به منظور حمایت از کشاورزان آسیب‌دیده از سیل ۸ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره بین کشاورزان شهرستان توزیع خواهد شد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...