مرغدارهای خراسان‌شمالی با سختی ذرت مورد نیاز مرغداری‌ها را تامین می‌کنند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس اتحادیه مرغداران استان:

مرغدارهای خراسان‌شمالی با سختی ذرت مورد نیاز مرغداری‌ها را تامین می‌کنند

رئیس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر تامین ذرت برای مرغدارها سخت شده است، اظهارکرد: علاوه بر اینکه قیمت ذرت بالا است، توزیع آن نیز کم است و به صورت محدود انجام می شود.

به گزارش اکودام رئیس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی افزود: در حال حاضر عرضه ذرت با قیمت مصوب محدود است و مرغدار ناچار است آن را از بازار آزاد با قیمت بالاتر تهیه کند.

عباس پور ادامه داد: از سوی دیگر مرغدار در سامانه برای دریافت ذرت ثبت نام می کند اما محموله مورد نیاز وی بعد از دو تا سه تحویل داده می شود که طی این مدت دوره جوجه ریزی به پایان رسیده است.

به گفته وی مرغدار با قیمت مصوب ۱۳۵۰ تومان ذرت را خریداری می کند اما با توجه به مشکلات مذکور مجبور است این نهاده دامی را از بازار آزاد با قیمت ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ تومان خریداری کند.

این مقام مسئول تاکیدکرد: اگر مرغدار بتواند نهاده های دامی مورد نیاز همچون ذرت را با قیمت مصوب دریافت کند متضرر نخواهد شد اما تامین نهاده دامی از بازار آزاد سبب متضرر شدن تولید کننده می شود.

و در ارتباط با اینکه آیا افزایش قیمت ذرت در بازار جهانی بر روی قیمت توزیعی ذرت در داخل کشور نیز تاثیرگذاشته است، گفت: در حال حاضر ذرت در سامانه با قیمت مصوب در حال فروش است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...