رونق اقتصادی با توسعه شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رونق اقتصادی با توسعه شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۶ هزار نفر به صورت مستقیم در شهرک‌های کشاورزی و گلخانه ای استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

مهدی بارباز مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای استان اصفهان اظهارداشت:از انجایی که استان اصفهان از استان‌های پیشتاز در زمینه شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای در کشور محسوب می‌شود به همین منظور تمامی تسهیلات لازم برای توسعه و گسترش این شهرک‌ها به کار گرفته شده است.

او افزود: در استان اصفهان ۹ شهرک کشاورزی و گلخانه‌ای وجود دارد که در تلاش هستیم تا بتوانیم با ارائه این تسهیلات توسعه و گسترش این شهرک‌ها را رقم بزنیم.در حال حاضر بیش از ۶ هزار نفر به صورت مستقیم در شهرک‌های کشاورزی و گلخانه استان اصفهان مشغول فعالیت هستند.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای استان اصفهان تاکید کرد:استان اصفهان در حوزه شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای به عنوان یکی از استان‌های پیشرفته در کشور محسوب می‌شود به طوری که توانستیم نخستین شهرک کشاورزی و گلخانه‌ای کشور را در شهرستان فلاورجان احداث کنیم.

باربازادامه داد: شهرک‌های کشاورزی استان اصفهان در شهرستان‌هایی همچون شهرضا، فلاورجان، قصرچم، لنجان، نجف آباد، فریدن، فریدونشهر، تیران و کرون، نیاسر و دهاقان وجود دارنند.

او گفت: ایجاد مدیریت بر واحد‌های گلخانه‌ای و کشاورزی از مهم‌ترین مزایای شهرک‌های کشاورزی و گلخانه استان اصفهان است، زیرا ایجاد یک تیم مدیریتی علاوه بر نقش داشتن در بهبود کیفیت و کمیت محصولات مزیت‌های چشمگیر اقتصادی و صادراتی را نیز ایجاد می‌کند.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای استان اصفهان ادامه داد: در واحد‌های انفرادی گلخانه‌ای تولیدکننده توان برنامه ریزی برای صادرات را ندارد، زیرا خریداران بین المللی محصولات گلخانه‌ای نیازمند حجم زیادی از محصولات با استاندارد‌های مختلف و بسته بندی مناسب هستند و امکان تحقق این امر در واحد‌های انفرادی گلخانه‌ای وجود ندارد و باید در بستر شهر ک‌های گلخانه‌ای شکل بگیرد.

بارباز اضافه کرد: ایجاد شبکه واحد تامین نهاد‌های موردنیازگلخانه‌ها از دیگر مزایای احداث شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای استان اصفهان است.

او یادآور شد: در این شبکه بسیاری از نهاد‌های مورد نیاز گلخانه‌ها همچون کود، سم و نیروی کارشناسی با قیمت کمتر و حجم بیشتری از زمین در نظر گرفته می‌شود.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای استان اصفهان اضافه کرد:شهرک‌های کشاورزی و گلخانه استان اصفهان تاکنون فرصت خوبی را برای اشتغالزایی به وجود اورده اند.

بارباز گفت:شهرستان دهاقان با ۱۸ واحد کشاورزی و گلخانه‌ای فعال‌ترین شهرک کشاورزی و گلخانه‌ای استان اصفهان محسوب می‌شود.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای استان اصفهان یادآور شد: شهرک گلخانه‌ای و کشاورزی خمینی شهر نیز با ۱۶ واحد گلخانه‌ای و کشاورزی و با فعالیت و حضور فارغ التحصیلان رشته کشاورزی از دیگر شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای فعال و اشتغال افرین استان اصفهان شناخته می‌شود.

بارباز گفت: در استان اصفهان ۵۳ نقطه به منظور احداث شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای وجود دارد که مناسب‌ترین شهرستان‌ها برای ایجاد این شهرک‌ها شهرستان‌هایی همچون دهاقان، تیران و کرون و شهرضا هستند که از موقعیت اقلیمی مطلوبی برخوردار هستند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیمطالبات گندم کاران خوزستانی تا هفته آینده پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان اظهار کرد: از زمان آغاز فصل خرید گندم در استان خوزستان تاکنون ۶۰۰ هزار تن گندم ا...

کشاورزیشرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان به میزبانی استانداری ا...

کشاورزیافزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است

به گزارش خبرنگار مهر، شروع سال جدید تأثیر زیادی در قیمت بازار میوه نداشت اما نرخ‌ها را در بازار سبزی و صیفی‌جات افزایش د...

کشاورزیافزایش صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است

به گزارش خبرنگار مهر، شروع سال جدید تأثیر زیادی در قیمت بازار میوه نداشت اما نرخ‌ها را در بازار سبزی و صیفی‌جات افزایش د...