سطح مبارزه شیمیایی با ملخ صحرایی به ۸ استان کشور رسید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

سطح مبارزه شیمیایی با ملخ صحرایی به ۸ استان کشور رسید

ملخ

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از ابتدای عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی تاکنون سطح مبارزه شیمیایی در هشت استان جنوبی کشور به ۳۷۸ هزار و ۴۹۴ هکتار رسیده است.

به گزارش اکودام به نقل از خبرگزاری ایرنا ; « محمد رضا میر» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره هجوم مجدد ملخ صحرایی از کشورهای شبه جزیره عربستان و شاخ آفریقا از ۳۰ بهمن ماه جاری به استان‌های جنوبی کشور افزود: اکنون استان خراسان رضوی به استان های جنوبی دیگر همچون سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، جنوب کرمان، خوزستان و خراسان جنوبی اضافه شده است.

وی بیشترین سطح عملیات مبارزه با این آفت را مربوط به استان سیستان و بلوچستان دانست و اظهارداشت: مبارزه با این آفت در استان های سیستان و بلوچستان در سطح  ۱۷۰ هزار و ۶۴۰ هکتار، هرمزگان ۶۸ هزار و ۸۱۷ هکتار، بوشهر ۴۲ هزار و ۶۳۰ هکتار، جنوب کرمان ۳۶ هزار و ۷۶۷ هکتار، فارس ۳۰ هزار و ۷۰۵ هکتار، خراسان جنوبی ۲۱ هزارو ۷۱۳ هکتار، خوزستان ۶ هزار و ۱۷ هکتار، شمال کرمان یک هزارو ۱۰۰ هکتار و خراسان رضوی پنج هکتار است.

به گفته وی، سال گذشته استان های کهگیولیه و بویراحمد و ایلام درگیر بودند که امسال هنوز درگیر این آفت نشده اند.

وی با بیان اینکه امسال برای دومین سال متوالی ایران مورد هجوم ملخ‌های صحرایی قرار گرفته است تصریح کرد: به نظر می رسد اوج ریزش ملخ صحرایی تا پایان تیرماه ادامه پیدا کند که به طور حتم سطح مبارزه با این آفت به یک میلیون هکتار خواهد رسید.

وی تصریح کرد: تاکنون مبلغ ۶۵ میلیارد تومان برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی اختصاص یافته که از ابتدای عملیات مبارزه تاکنون ۲۰ میلیارد تومان آن از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به این بخش تعلق گرفته و ۴۵ میلیارد تومان دیگر در حال وصول است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور درباره تخصیص ۵۰۰ هزار دلاری سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای بودجه تکمیلی جهت تقویت همکاری های فنی خود با ایران در زمینه کنترل و مقابله با هجوم ملخ های صحرایی گفت: این کمک فنی فائو برای تامین تجهیزات و ادوات و همچنین برگزاری دوره های آموزشی است که بخشی ازآن تامین شده است.

به گزارش ایرنا، سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از ۹ استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شده بود.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاعلام نرخ هر کیلو گرم گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای تره بار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر کیلو گرم گوشت بوقلمون از سوی سازمان مدیریت میادین و تره بار میوه و تره بار اعلام شد. هر ک...

کشاورزیهر کیلوگرم رطب مضاعفی ۹۰هزار تومان در میادین تره بار عرضه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین قیمت خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار از سوی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر...

کشاورزیلزوم درخواست گواهی بهداشت گیاهی هنگام خرید نهال

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه موحدخواه، مدیر دفتر تهیه و تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل سازمان حفظ نباتات کش...

کشاورزینوروزگاه عشایری، فرصتی برای تجربه زندگی عشایر

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی میزبان، معاون سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اهمیت هرچه بیشتر آشنا شدن عموم مردم با ابع...