کرونا، صادرات محصولات کشاورزی را تحت شعاع قرار داد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کرونا، صادرات محصولات کشاورزی را تحت شعاع قرار داد

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: اولین محموله صادرات خیار به کشور عمان از جنوب کرمان قرنطینه شد.

سعید برخوری رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت: متاسفانه شیوع  ویروس کرونا بر امر صادرات و همچنین افزایش هزینه‌های حمل محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی دارد که انتظار است دولت برای ایجاد رغبت برای کامیون داران در منطقه بسته‌های تشویقی ارایه دهد.

او از معطل ماندن محموله‌های صاداراتی محصولات کشاورزی جنوب کرمان در مرز روسیه خبر داد و گفت: همه مرز‌ها به غیر از روسیه و اقلیم کردستان برای صادرات بسته هستند و به دلیل تمهیدات بهداشتی کامیون‌های حمل بار بیش از مدت متعارف زیر بار می‌مانند.

برخوری با ابراز تاسف از قرنطینه اولین محموله صادرات خیار در کشور عمان اظهار کرد: اگر چه همه استاندارد‌های صادرات مورد تایید طرف عمانی قرار گرفته است، اما تاکنون محموله مورد نظر بخاطر ویروس کرونا در قرنطینه باقی مانده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان از افزایش هزینه‌های حمل محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: به علت شیوع کرونا بسیاری از رانندگان از حمل محصولات کشاورزی خودداری می‌کنند و ترجیح می‌دهند کار نکنند.

او قیمت فعلی خیار را با هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت برابر اعلام کرد و در ادامه برای رفع مشکلات حمل محصولات کشاورزی ارایه بسته تشویقی به رانندگان را پیشنهاد داد و گفت: اگر برای حل مشکل حمل و نقل چاره اندیشی نشود دچار مشکل خواهیم شد.

برخوری تصریح کرد: همزمانی برداشت محصولات گلخانه ای، پیاز و سیب زمینی در جنوب کرمان با شیوع کرونا ویروس، بازار عرضه و تقاضا را تحت تاثیر قرار داده است که باید اقدامی جدی در این راستا صورت گیرد.

کمبود کامیون و افزایش هزینه‌های حمل محصولات کشاورزی در جنوب کرمان تحت تاثیر شیوع بیماری کرونا ویروس قرارگرفته است و این موضوع سبب معطل ماندن محموله‌های صادراتی شده است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزی۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به سیر صعودی قیمت در بازار گوشت قرمز از اواخر بهار سال گذشته تا امروز، وضعیت صنعت دامپروری ک...

کشاورزینیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینک...

کشاورزیافت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی

سید هادی خاضعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به دلیل اهمیت مسئله آب در کشور دولت سیزدهم تلاش‌های زیادی را برای رفع چالش...

کشاورزیتاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در پیامی به نخستین نشست شورای حکام،...