عرضه گسترده گوشت و مرغ منجمد در پایتخت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

عرضه گسترده گوشت و مرغ منجمد در پایتخت

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران اعلام کرد:‌ بدلیل شیوع بیماری کرونا عرضه گسترده گوشت گوساله و همچنین مرغ بصورت منجمد در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

«رضا سالمی» عصر یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: توصیه پزشکان در این شرایط استفاده مواد غذایی به ویژه گوشت و مرغ بصورت منجمد است که در راستای وظایف تنظیم بازاری و همچنین ارتقای سلامت شهروندان عرضه گسترده گوشت گوساله و مرغ را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: صنوف مختلف می توانند با مراجعه به اداره کل پشتیبانی امور دام استان تهران در خیابان ملاصدرا خیابان خوارزمی گوشت گوساله را با قیمت کیلویی ۳۸ هزار تومان و همچنین مرغ را با کیلویی ۱۱ هزار تومان خریداری کنند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران ادامه داد: عرضه گسترده گوشت گوساله و مرغ منجمد نیز بصورت گسترده در فروشگاه‌های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار برای شهروندان در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان نیز می توانند گوشت گوساله منجمد را با کیلویی ۴۰ هزار تومان و مرغ منجمد را با کیلویی ۱۲ هزار تومان خریداری کنند.

سالمی همچنین درباره عرضه گوشت گرم گوسفندی نیز گفت: قیمت گوشت گوسفندی تقریبا متعادل شده و گوشت گوسفند گرم بصورت لاشه ای هر کیلویی بین ۸۸ تا ۹۲ هزار تومان در حال عرضه است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه احتمال انتقال ویروس از طریق محمولات منجمد زیر صفر درجه بسیار اندک است شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در این شرایط تلاش می کند با عرضه گسترده محصولات پروتئینی منجمد تامین کننده امنیت غذایی مردم در این شرایط باشد.

ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر را مبتلا و جان بیش از ۲ هزار نفر را گرفته است.
این ویروس از چین به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده است، ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تاکنون ۵۹۳ نفر هستند که ۱۲۳ نفر ترخیص شده و بهبود یافته و ۴۳ نفر فوت کرده‌اند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...