۱۰ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خراسان جنوبی معدوم شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:

۱۰ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خراسان جنوبی معدوم شد

بیرجند- مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در راستای نظارت های انجام شده طی ۱۱ ماهه سال جاری ۱۰ هزار و ۶۳۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی معدوم و از چرخه مصرف شهروندان شده است.

محمد اصغر زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: تیم‌های بازرسی اداره کل دامپزشکی استان در راستای حفظ سلامت غذایی شهروندان همواره از مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه این نظارت‌ها به طور روزانه و مستمر انجام می‌شود، اظهار کرد: از تمامی مراکز اعم از سوپرمارکت‌ها، مکان‌های نظامی، آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها و مرغ فروشی‌ها بازرسی و سرکشی می‌شود.

اصغر زاده با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ۳۲ هزار و ۷۸۱ مورد بازرسی انجام شده است، افزود: در این نظارت‌ها هزار و ۶۱ مورد تخلف بهداشتی ثبت شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در راستای نظارت‌های انجام شده طی ۱۱ ماهه سال جاری ۱۰ هزار و ۶۳۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی معدوم و از چرخه مصرف شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۳۹ هزار و ۹۸۷ دام کشتار شده است، اظهار کرد: همچنین ۱۲ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۱۵۷ قطعه طیور کشتار شده است.

اصغر زاده بیان کرد: از مجموع دام‌های کشتار شده ۴۸۹ هزار و ۸۳۴ کیلوگرم گوشت گوسفند و بره، ۲۳۴ هزار و ۴۴۱ کیلوگرم بز و بزغاله، ۶۰۴ هزار و ۳۸۹ کیلوگرم گاو و گوساله، ۱۲۱ هزار و ۷۲۱ شتر و بچه شتر و ۲۲ هزار و ۲۸۹ کیلوگرم شترمرغ بوده است.

بنا به گفته رئیس دامپزشکی خراسان جنوبی، مجموع گوشت قرمز تولیدی در یازده ماهه سال جاری یک میلیون و ۴۷۲ هزار و ۶۷۴ کیلوگرم بوده است.

اصغرزاده با بیان اینکه از شهروندان خواستاریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به اداره کل دامپزشکی گزارش دهند، افزود: همچنین از شهروندان خواستاریم با رعایت موارد بهداشتی در حفظ سلامت غذایی جامعه همکاری کنند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...