سیلاب ۳۰ میلیارد ریال به اراضی کشاورزی ایلام خسارت زد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سیلاب ۳۰ میلیارد ریال به اراضی کشاورزی ایلام خسارت زد

رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: بارش های سیلابی ۴۸ ساعت گذشته ۳۰ میلیارد ریال خسارت به اراضی کشاورزی این استان وارد کرده است.

سید محمدتراب میری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان خسارت بر اساس برآوردهای اولیه محاسبه شده که با تکمیل بررسی های نهایی احتمال افزایش این رقم وجود دارد.

وی افزود: بیشترین خسارت های وارده متعلق به اراضی زراعی و باغی شهرستان های سیروان و دره شهر گزارش شده هرچند در سایر نقاط استان نیز سیلاب آسیب هایی را به حوزه کشاورزی استان وارد کرده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام یادآور شد: باران های سیلابی بیشترین خسارت را به اراضی زراعی گندم و کلزا در شهرستان های سیروان و دره شهر ایجاد کرد هرچند باغات این مناطق نیز از آسیب های سیلاب در امان نماندند.

میری تاکید کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی در نقاط مختلف استان برای بررسی و جمع بندی نهایی خسارت ها در حال ارزیابی وضعیت اراضی زراعی و باغی استان هستند و طی روزهای آتی آخرین وضعیت اراضی کشاورزی مشخص می شود.

بارش های تند سیلابی که از روز دوشنبه در ایلام شروع شد خسارت هایی را به ابنیه، زیرساخت ها و اراضی کشاورزی استان ایلام وارد کرد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...