۲۷۰ هزار راس دام در همدان پلاک‌گذاری شدند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۲۷۰ هزار راس دام در همدان پلاک‌گذاری شدند

رییس سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: به دنبال اجرای طرح پلاک‌گذاری دام‌های سبک و سنگین، ۲۷۰ هزار راس دام در استان پلاک‌گذاری شدند.

منصور رضوانی جلال روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تمامی دام های سبک و سنگین با دریافت پلاک با کد ۱۵ رقمی در یک سامانه جامع، هویت دار می شوند که در این راستا تاکنون ۳۴۲ هزار پلاک توسط اتحادیه خریداری شده که ۲۷۰ هزار پلاک نصب و ثبت شده است.

وی اظهار داشت: آمار دام های هویت گذاری شده نسبت به یک میلیون و ۹۰۰ هزار دام موجود در استان بسیار کم است و در این راستا نیازمند همکاری تمامی نهادهای مسوول در اجرای این طرح هستیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی همدان اضافه کرد: با اجرای طرح پلاک گذاری، بانک اطلاعاتی دقیق از میزان دام ها به دست آمده تا بتوان با برنامه ریزی مناسبی واکسیناسیون، میزان تولید گوشت قرمز و شیرخام، جلوگیری از قاچاق دام ارائه کرد.

رضوانی جلال اظهار داشت: استفاده از این اطلاعات برای اجرای طرح تنظیم بازار موثر بوده و از حضور واسطه ها و دلال ها در این عرصه جلوگیری می شود.

وی بیان کرد: در صورت پرهیز دامداران از هویت گذاری دام هایشان، مجوز بهداشتی برای حمل و نقل و صدور بارنامه ارائه نمی شود و چنانچه راننده هم مجوزی برای جابجایی دام نداشته باشد محموله وی به عنوان قاچاق توقیف می شود.

رضوانی جلال گفت: پس از هویت گذاری و صدور کد ۱۵ رقمی، اطلاعات دام بر روی سامانه هویت گذاری دام سبک و سنگین ثبت شده سپس فرایند و وضعیت دام مبنی بر خرید و فروش و ذبح آن مشخص می شود.

 

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...