بنیاد احسان ۱۶۷۹ راس دام سبک بین دامداران سیل‌زده گلستان توزیع کرد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بنیاد احسان ۱۶۷۹ راس دام سبک بین دامداران سیل‌زده گلستان توزیع کرد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: در راستا کمک به دامداران سیل‌زده گلستانی برای احیا شغل آنها یک‌هزار و 679 راس دام سبک بین 364 دامدار سیل‌زده گلستانی توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، محمدمهدی سلمانزاده ظهر امروز در توزیع دام سبک بین دامداران سیل‌زده گلستانی در روستای «چپرقویمه» گنبدکاووس اظهار کرد: در سیل اخیر استان گلستان بخشی از دام‌های دامداران این استان تلف شده و یا خسارت‌های زیادی به دامداران وارد شده است.
وی افزود: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به قشر محرومین و آسیب‌دیدگان سیل گلستان در مرحله نخست یک‌هزار و ۱۰۰ راس دام سبک بین ۲۵۲ دامدار سیل‌زده گلستانی توزیع شد.
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان ادامه داد: امروز و در مرحله دوم این ستاد با همکاری جهاد کشاورزی در توزیع ۵۷۹ راس دام سبک بین ۱۱۲ نفر دامدار توزیع شد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون یک‌هزار و ۶۷۹ راس دام سبک بین ۳۶۴ نفر دامدار سیل‌زده به صورت رایگان توزیع شده است.
سلمانزاده درباره چگونگی توزیع این دام‌ها گفت: با توجه به ارزیابی‌ها و تحقیقات کارشناسی مقرر شده آن دسته از دامدارانی که بین یک تا ۱۰ راس دام سبک داشته و در سیل همه آنها تلف شده باشند ۱۰ راس دام به آنها اهدا می‌شود و آن دسته از دامدارانی که بین ۱۰ تا ۱۵ راس دام داشته و همه دام‌های خود را از دست دادند ۹۰ درصد تعداد دام‌های خود را تحویل می‌گیرند.
وی اضافه کرد: دامدارانی که بیش از ۱۵ راس دام داشته و تلفاتی در این سیل داشتند می‌توانند تا ۱۴ راس دام را به صورت رایگان تحویل بگیرند.
مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان خاطرنشان کرد: این دام‌ها بومی ایران و مولد هستند و در راستا ایجاد اشتغال دامداران و امرار معاش خانواده از این طریق توزیع می‌شود.
وی گفت: از تعداد ۲۵۲ نفر دامدار سیل‌زده امروز ۴۵ نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که از طریق وام این نهاد و با خرید دام برای خود شغل ایجاد کرده و در سیل دام‌های خود را از دست دادند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...