۲۸۰ کشتارگاه صنعتی طیور در سطح کشور فعال است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

۲۸۰ کشتارگاه صنعتی طیور در سطح کشور فعال است

ارومیه - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور از فعالیت ۲۸۰ کشتارگاه صنعتی طیور در کشور خبر داد.

 علیرضا رفیعی‌پور عصر شنبه در آئین بهره برداری از کشتارگاه صنعتی مرغ با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد افزود: تنها ۶۰ کشتارگاه از این تعداد به خط ۲ یا همان سیستم اتوماتیک مجهز است.

وی با بیان اینکه رکورد تولید سالانه ۵.۲ میلیون تن مرغ در کشور زده شد و رتبه ۹ دنیا را در تولید مرغ داریم افزود: طی دو سال اخیر، سازمان دامپزشکی طرح‌های ملی متعددی را جهت کمک به مدیریت بهداشتی به بخش تولید و بازار ارائه داده‌است.

رفیعی پور با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی ۱۲ کشتارگاه مرغ دارد که ساعتی ۳۶ هزار قطعه کشتار می‌کند، گفت: این استان با برخورداری از ۶ کشتارگاه A پلاس کشور رتبه نخست این واحدها را به خود اختصاص داده‌است.

همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، کشتارگاه صنعتی مرغ با حضور «عباس کشاورز» سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، «محمدمهدی شهریاری» استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مسئولان استانی و محلی در پیرانشهر به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت این کشتارگاه صنعتی مرغ که با صرف ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احداث شده، چهار هزار قطعه در ساعت است و با بهره‌برداری از آن برای ۱۰۰ نفر از جوانان به صورت مستقیم اشغال ایجاد می‌شود.

با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، ۵۲۶ طرح بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال در سراسر استان به بهره‌برداری می‌رسد.

این طرح‌ها شامل ۴۲۳ طرح در بخش آب و خاک، ۴۵ طرح در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، ۳۱ طرح عشایری، هشت طرح در زیربخش صنایع تبدیلی و غذایی، ۶ طرح تحقیقاتی، پنج طرح در زیربخش تولیدات دامی، ۲ طرح در زیربخش تولیدات گیاهی و همچنین پنج طرح در زیربخش تعاون روستایی و یک طرح شیلاتی است.

با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای یک‌هزار و ۲۵۱ نفر در آذربایجان‌غربی به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...