خطر مرگ میلیون‌ها مرغ در مرغداری‌های چین - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خطر مرگ میلیون‌ها مرغ در مرغداری‌های چین

با محدودیت‌های وضع شده برای کنترل ویروس کرونا، دسترسی هزاران مرغداری مرغداریبه زنجیره تامین غذا قطع شده و امکان مرگ میلیون‌ها مرغ در روزهای آینده وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، با محدودیت‌های وضع شده برای کنترل ویروس کرونا، دسترسی هزاران مرغداری چین به زنجیره تأمین غذا قطع شده و امکان مرگ میلیون‌ها مرغ در روزهای آینده وجود دارد.

تعطیلی بخش‌های مهمی از استان‌های چین به زنجیره‌های عرضه غذا آسیب زده است و محدودیت‌های حمل‌ونقل باعث شده است غذاهای دامی حیاتی‌ای مانند دانه سویا به موقع به دست مرغداران نرسد.

با گسترش شیوع ویروس کرونا مقامات چینی بزرگراه‌ها و جاده‌ها را بسته‌اند و حتی خدمات اتوبوس‌های مسیرهای بلند را تعطیل کرده‌اند.

دارین فریدریچ، تحلیل‌گر ارشد کالای آسیایی در اینتل اف‌سی‌استون، می‌گوید: این مشکلی بزرگ در بخش پرورش دام و طیور ایجاد می‌کند. حتی اگر تولیدی‌های محلی دوباره به کار برگردند، به علت مشکلات و محدودیت‌های لجستیکی زمان تحویل کالاهای آنها بسیار طولانی‌تر خواهد شد.

چن‌جون پن، تحلیل‌گر ارشد رابوبانک، می‌گوید: من معتقدم مسأله حمل‌ونقل در بسیاری از مناطق چین به تولید طیور آسیب می‌رساند. انتظار می‌رود نه تنها تولید در سه ماهه اول، بلکه تولید سه ماهه دوم هم تحت این تأثیر منفی قرار بگیرد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...