طرح‌های کشاورزی مازندران با حضور رییس دفتر رییس‌جمهوری افتتاح شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

طرح‌های کشاورزی مازندران با حضور رییس دفتر رییس‌جمهوری افتتاح شد

همزمان با ششمین روز دهه فجر تعداد ۸۵طرح بخش‌های مختلف کشاورزی مازندران با اعتبار ۸۳۵ میلیارد ریال با حضور محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری امروز پنجشنبه به صورت متمرکز درآمل به بهره‌برداری رسید.

افتتاح طرح های کشاورزی مازندران به طور همزمان در گلخانه فوق مدرن هیدروپونیک گل آنتوریوم در شهرستان آمل افتتاح شد و به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای  ۴۵۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

عزیزالله شهیدی فر با بیان این که طرح‌های بخش‌های مختلف کشاورزی مازندران شامل ۹ طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و هفت طرح در حوزه شیلات و مابقی در بخش های دام و طیور، زراعی و باغی و آب و خاک است، بیان داشت: گلخانه هیدروپونیک ، پرورش گل و گیاهان زینتی و لیموترش، پرورش مرغ مادر، گاو شیری و گوسفند داشتی، بلدرچین، مرغ گوشتی، پرواربندی بره و گوساله، پرورش ماهی قزل‌آلا نیمه متراکم، تولید ماهی گرمابی، سورتینگ مرکبات، سکوی جمع‌آوری شیر، تجهیز و نوسازی شالیزارها، احداث و لایروبی آببندان، شن‌ریزی جاده بین مزارع، اجرای سامانه آبیاری کم‌فشار و تحت فشار، احداث کانال و انتقال آب، برق رسانی و تجهیز چاه و ایستگاه پمپاژ آب و احداث سردهنه از طرح های آماده افتتاح بخش کشاورزری مازندران است.

همچنین در این مراسم هفت طرح لایروبی و مرمت آببندان، آبیاری بارانی و کم‌فشار، احداث گلخانه سبزی و صیفی، احداث گلخانه گل و گیاهان زینتی، گلخانه هیدروپونیک نیز از پروژه‌های است که عملیات اجرایی آن آغاز شد.

بازدید از پایانه صادراتی محصولات کشاورزی مازندران در جویبار و شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران و شرکت در شورای اداری استان از برنامه های دیگر واعظی رییس دفتر رییس جمهوری است.

مازندران ۴۶۰هزار هکتار زمین های زراعی و باغی دارد وسالانه بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...

کشاورزیتخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات

به گزارش خبرگزاری مهر، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ هیأت وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات...