فاز دوم عملیات واکسیناسیون رایگان طیور بومی در گرمسار اجرا می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

فاز دوم عملیات واکسیناسیون رایگان طیور بومی در گرمسار اجرا می‌شود

گرمسار - رئیس اداره دامپزشکی گرمسار از آغاز فاز دوم عملیات واکسیناسیون رایگان طیور در دهه فجر خبر داد و گفت: در فاز اول عملیات واکسیناسیون ۱۹ هزار و ۵۰۰ قطعه واکسینه شدند.

سعید دهقانی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه به مناسبت دهه فجر فاز دوم عملیات واکسیناسیون رایگان طیور بومی در گرمسار اجرا می‌شود، ابراز داشت: در فاز اول عملیات واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل حدود ۱۹ هزار و ۵۰۰ قطعه در تمام روستاهای گرمسار و بخش ایوانکی واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه عدم اطمینان از رصد و آزمایش‌های مستمر وجود بیماری‌های عفونی و آنتی‌بیوتیک‌ها در گوشت طیور کشتارشده یکی از مسائل مهم موردتوجه اداره دامپزشکی گرمسار است، افزود: طی یک سال گذشته عملیات نمونه‌برداری برای حدود ۱۱۰ قطعه در مرغداری‌های شهرستان اجرا و نتیجه حاصل، منفی گزارش‌شده است.

انجام واکسیناسیون هاری برای ۱۰۰۰ قلاده سگ نگهبانان

رئیس اداره دامپزشکی گرمسار بابیان اینکه اقدامات مقابله‌ای با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین اولویت‌های اداره دامپزشکی این شهرستان است، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون هاری برای یک هزار قلاده سگ نگهبان انجام‌شده و همچنین واکسیناسیونی ازجمله شاربُن (سیاه‌زخم) و تب مالت نیز در جمعیت دام‌های سبک و سنگین موردتوجه قرار دارد.

دهقانی با تأکید بر اینکه طی یک سال گذشته در گرمسار علاوه بر اقدامات واکسیناسیون دام و طیور، اقداماتی از قبیل بازدیدهای مرتب و مستمر به‌صورت مستقل و مشترک با شبکه بهداشت، تعزیرات حکومتی و اصناف انجام‌شده است، اظهار کرد: حدود یک هزار و ۲۰۰ مورد بازدید و بازرسی مستقل، ۲۵ مورد بازدید مشترک صورت گرفته است که از این میان‌هشت مورد تخلف به مراکز قضائی ارجاع داده‌شده است.

وی تصریح کرد: نتایج حاصل از اقدامات مقابله‌ای، نظارتی و بهداشتی، شناسایی و ضبط دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع فراورده‌های خام دامی خطرناک برای انسان و همچنین انجام آزمودن بیماری سل و بروسلوز (تب مالت) در پنج هزار رأس گاو و گوساله است که در میان ۱۵ رأس دام رآکتور شناسایی و از چرخه حذف و کشتار شده‌اند.

رئیس اداره دامپزشکی گرمسار با اشاره به نقش مؤثر بخش‌های خصوصی و دامپزشکان فعال در حوزه نظارت بر بهداشت و کیفیت فراورده‌های خام دامی برای مصرف جامعه انسانی گفت: این شهرستان چهار کشتارگاه صنعتی طیور، یک کشتارگاه صنعتی دام، یک مرکز فراوری و آلایش اجزای حرام و غیرخوراکی برای صادرات و مصارف صنعتی، چهار فارم بزرگ شترمرغ، یک سردخانه صنعتی، سه مرکز قطعه‌بندی، دو کارخانه کنسروسازی، یک مرکز جمع‌آوری شیر، یک کارخانه داروهای دامی در کنار کلینیک، آزمایشگاه و داروخانه دامپزشکی دارد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...