صادرات ۲۱۰ هزار تن نهاده دامی از کرمانشاه - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مسئول اداره قرنطینه دامپزشکی کرمانشاه عنوان کرد:

صادرات ۲۱۰ هزار تن نهاده دامی از کرمانشاه

کرمانشاه_ مسئول اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره دامپزشکی استان کرمانشاه از صادرات ۲۱۰ هزار تن نهاده دامی از این استان خبر داد.

رسول محمدی جاوید در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون از کرمانشاه ۲۵۲ هزار و ۳۴۰ کیلوگرم آلایش خوراکی دامی در ۴۰ محموله، ۲۲۰ هزار و ۷۵۰ کیلوگرم آلایش غیرخوراکی در ۲۳ محموله و ۲۸ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم آلایش مرغی در ۱۸ محموله به دیگر استان‌ها صادر شده است.

مسئول اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره دامپزشکی استان کرمانشاه درباره صادرات دام زنده و طیور به استان‌های دیگر افزود: همچنین طی این مدت دو میلیون و ۵۹۸ هزار و ۶۸۰ عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی در ۵۴ محموله و ۲۸۸ هزار و ۸۸۰ عدد تخم مرغ نطفه دار مادر گوشتی در شش محموله به دیگر استان‌ها صادر شد.

این مسئول از صادرات سه میلیون و ۹۷۱ هزار و ۸۳۰ قطعه جوجه یک روزه گوشتی در ۱۹۲ محموله، ۲۹۴ هزار و ۲۰۱ رأس دام زنده گوسفند در سه هزار و ۸۷۴ محموله و یک هزار و ۳۷۸ رأس گاو و گوساله در ۹۲ محموله به استان‌های دیگر خبر داد.

وی درباره صادرات نهاده‌های دامی نیز عنوان کرد: ۱۷۵ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۵۴۲ کیلوگرم کنجاله سویا در ۱۰ هزار و ۵۷۷ محموله، ۲۸ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۴۳۰ کیلوگرم کنجاله کلزا در یک هزار و ۵۶۱ محموله و پنج میلیون و ۶۴۴ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم کنسانتره خوراک دام و طیور در ۳۳۱ محموله به دیگر استان‌ها صادرات شده است.

محمدی جاوید از صادرات ۴۲ هزار و۲۰۰ کیلوگرم گوشت گوساله و گاو تازه در ۲۹ محموله به استان‌های دیگر خبر داد و گفت: ۸۸ هزار و ۶۹۱ کیلوگرم گوشت گوساله و گاو منجمد در پنج محموله و ۱۱ هزار و ۹۴۶ کیلوگرم گوشت گوسفند و بز تازه در هشت محموله صادر شد.

مسئول اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین صادرات یک میلیون و ۸۰۵ هزار و ۴۴۵ کیلوگرم گوشت مرغ تازه در ۸۴۶ محموله، ۱۶۸ هزار کیلوگرم گوشت مرغ منجمد در ده محموله و ۱۹۵ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم ماهی خوراکی تازه در ۸۰ محموله به استان‌های دیگر انجام شده است.

این مسئول گفت: طی این مدت ۴۰ هزار و ۴۰۰ قطعه مرغ مادر در ۱۵ محموله و ۷۰ هزار و ۸۰۰ قطعه مرغ تخم گذار در ۲۱ محموله از استان کرمانشاه به دیگر استان‌ها صادر شد.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال صادرات تخم مرغ، مرغ و جوجه یک روزه به خارج از کشور نداشته‌ایم اما ۵۴ تن پا و پنجه مرغ در دو محموله به کشور تایلند، ۵۰ تن خوراک و مکمل آبزیان در یک محموله به کشور عراق و ۴۸ رأس دام تلیسه زنده در دو محموله به افغانستان صادر شد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...