کاهش ۳۰ درصدی قیمت دام زنده اثری بر قیمت گوشت نداشت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گران فروشی فروشگاه‌های بزرگ زیر پرچم حمایتی دولت؛

کاهش ۳۰ درصدی قیمت دام زنده اثری بر قیمت گوشت نداشت

تاکنون گزارشات متعددی از نقش دلالان در بازارهای مختلف تهیه شده است، هربار مسئولان مسائل و مشکلاتی را که این قشر بر جامعه تحمیل می کنند را شنیده اما هیچ اقدام موثری در راستای کاهش اثر دلالی بر بازارهای مختلف همچون گوشت انجام نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، مدتی است که قیمت دام زنده در بازار دامداری با کاهش ۳۰ درصدی مواجه شده است اما با وجود این کاهش باز هم دست دلالان مانع از کاهش قیمت گوشت در بازار شده اند.

یک دامدار در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: از گذشته تاکنون دلالان با نفوذ در بازارهای مختلف علاوه بر بالا بردن غیر متعارف قیمت ها، تولیدکنندگان را نیز با مشکل مواجه کرده اند.

وی افزود: در بررسی که از بازار دام زنده به عمل آمد، فروش گوشت گوسفند زنده برای خریداران به ازای هر کیلو ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان است حال آنکه همین گوشت در بازار با قیمتی حدود ۱۰۰ هزار تومان عرضه می شود.

این دامدار تاکید کرد: در شرایط کنونی علاوه بر دلالان، واردات بی رویه به عنوان عامل دیگری بازار گوشت را تحت تاثیر قرار داده و سبب اعتراض شدید دامداران به مدیریت کنونی مسئولان شده است.

فتح الله مویدی در این خصوص به خبرنگار راه آرمان گفت: در چند ماه اخیر دام زنده با کاهش قیمت رو به رو شد، در حال حاضر با توجه به توزیع گوشت منجمد، بازار دام های سنگین همچون گاو و گوساله دچار رکود شده است.

رئیس اتحادیه قصابان استان کرمان افزود: اخیرا با تصمیم ستاد تنظیم بازار و پشتیبانی امور دام مقدار قابل توجهی گوشت منجمد به ازای هر کیلوگرم ۴۰ هزار تومان در حال عرضه در بازار است.

وی مطرح کرد: توزیع بیش از اندازه گوشت منجمد سبب اعتراض دامداران شده است، گوشت گوساله بدون استخوان در بازار به ازای هر کیلو ۹۰ هزار تومان عرضه می شد که با تصمیم استاندار و دامداران مقرر شد دامداران گوشت گوساله را با قیمت ۸۰ هزار تومان و دام ماده سنگین با قیمت ۷۰ هزار تومان به فروش برسانند.

گران فروشی فروشگاه‌های بزرگ زیر پرچم حمایتی دولت

مویدی یادآور شد: متاسفانه مشکل کنونی در بازار گوشت سو استفاده فروشگاه های بزرگ تحت حمایت دولت و گران فروشی غیر متعارف آن ها است به گونه ای که این فروشگاه ها گوشت گوساله ۸۰ هزار تومانی را با قیمت ۱۲۳ هزار تومان به واسطه داشتن یک ظرف یکبار مصرف و نایلکس به فروش می رسانند.

رئیس اتحادیه قصابان استان کرمان تاکید کرد: این فروشگاه در تخلف های متعددی که انجام می دهند گوشت گوسفند را حدود ۴۰ هزار تومان گران تر از بازار به مردم عرضه می کنند.

وی ادامه داد: قیمت گوشت نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد کاهش داشته و با مشکل کمبود گوشت در بازار مواجه نیستیم.

مویدی با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز و تامین گوشت بازار گفت: با توجه به سیاست های اتخاذ شده در برهه کنونی با مشکل کمبود گوشت رو به رو نخواهیم شد.

رئیس اتحادیه قصابان استان کرمان خاطرنشان کرد: سال گذشته به دنبال کاهش گوشت در بازار بسیاری از واحدهای قصابی در سطح استان تعطیل شدند اما با توجه به بهبود وضعیت این واحدها مجدد احیا شده و به فعالیت خود ادامه دادند.

وی ابراز کرد: متاسفانه دلالان همیشه در همه بازارها سبب وارد آمدن خسارات زیادی به خریداران و فروشندگان شده اند اما تاکنون برخورد جدی برای کوتاه کردن دست آن ها صورت نگرفته و همین امر سبب شده تا مردم محصولات را به  قیمت واقعی خریداری نکنند.

به گزارش راه آرمان، تاکنون گزارشات متعددی از نقش دلالان در بازارهای مختلف تهیه شده است، هربار مسئولان مسائل و مشکلاتی را که این قشر بر جامعه تحمیل می کنند را شنیده اما هیچ اقدام موثری در راستای کاهش اثر دلالی بر بازارهای مختلف همچون گوشت انجام نشده است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...