ایمن سازی یک میلیون و ۲۷۰ هزار دام و طیور در استان مرکزی کلید خورد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

ایمن سازی یک میلیون و ۲۷۰ هزار دام و طیور در استان مرکزی کلید خورد

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ایمن سازی یک میلیون و ۲۷۰ هزار راس دام و طیور علیه بیماری‌های مختلف همزمان با دهه مبارک فجر در این استان آغاز شد.

«محسن شانقی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واکسیناسیون رایگان طیور بومی استان مرکزی برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری نیوکاسل همزمان با دهه مبارک فجر در روستاها آغاز و پیش بینی می شود در این طرح ۷۰۰ هزار قطعه طیور علیه این بیماری ایمن سازی شوند.

وی ادامه داد: ۷۰ هزار راس دام سنگین در روستاها و مناطق عشایری استان مرکزی همزمان با دهه مبارک فجر به صورت رایگان علیه بیماری لمپی اسکین و ۵۰۰ هزار راس علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: سمپاشی و ضدعفونی رایگان ۱۰۰ هزار متر مربع از دامداری‌ها و جایگاه دام، ۱۰ هزار راس دام سنگین و ۵۰ هزار راس دام سبک مناطق محروم از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی این استان در دهه مبارک فجر امسال است.

شانقی، از بهره برداری ۲ واحد پرورش دام سبک و مرکز دامپزشکی همزمان با دهه مبارک فجر در استان مرکزی خبر داد و گفت: دامداری پرورش دام سبک شهرستان خمین با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری بوده و با بهره برداری از این واحد برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی می شود.

وی افزود: مرکز دامپزشکی شهرستان زرندیه شامل داروخانه، درمانگاه و مرکز مایه کوبی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۱۰ نفر همزمان با دهه مبارک فجر در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ویزیت و معاینه رایگان دام و طیور در مناطق محروم استان توسط دامپزشکان را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در دهه مبارک فجر عنوان کرد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...