معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان

صادرات انواع محصولات دام ، طیور و آبزیان به خارج، 10ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مرکز اصفهان ؛ معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: حدود ۲۲ و نیم تن ،۲۸ نوع محصول دام ، طیور و آبزیان با میلیون ها دلار ارزآوری،۱۰ ماهه امسال به خارج صادر شده است.

محمد کشتکار افزود: پا و پنجه مرغ، پرشترمرغ، عسل، پودرگوشت، آلایش خوراکی و غیرخوراکی مرغ و دام، تخم مرغ، شترمرغ،هزارلاگاوی،مرغ، ماهی و میگو تازه و منجمد پنیر خامه ای، کبک ،عسل،پر شترمرغ،خرگوش، ماهیان زینتی ازمحموله های صادرات جهانی از استان اصفهان است.

وی اضافه کرد: انواع محصولات دام ، طیور و آبزیان به ۲۴ کشور از جمله روسیه،ترکیه،لبنان و کشورهای جنوب غرب آسیا و برخی کشورهای اروپایی همچون سوئیس و آلمان صادرشده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه استان با تولید سالانه یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن شیر،رتبه نخست تولید این محصول در کشور را دارد اضافه کرد: ۷۰ درصد میزان شیر تولیدی استان اصفهان از گاوداری های درجه کیفی A تولید و ۳۰ درصد آن صادر می شود.

وی درادامه با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ،حدود ۳۲۲ تن کنسانتره شیر،۴۲۸ تن پنیرخامه ای و افزون بر ۱۰ تن خامه پاستوریزه از استان اصفهان به روسیه (از کشورهای اوراسیا)صادر شده است گفت: کشورهای اوراسیا(روسیه،قزاقستان،قرقیزستان،ارمنستان و بلاروس) برای ورود محصولات اقدامات سختگیرانه ایی دارند ودر بازدیدهای انجام شده ابتدا کارخانه و سپس دامداری، خوراک دام و کارخانه تولید خوراک دام بررسی می شوند ، در غیر این صورت امکان صادر کردن محصولات دامی وجود ندارد.

کشتکار در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هم گفت: از ابتدای آذر ماه پارسال تاکنون در چهار هزار نمونه برداری از طیور، یک مورد مشکوک به آنفلوانزا هم دیده نشده است، همچنین ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار و ۱۰۰ درصد گله های بوقلمون واکسینه شده و مشکلی از بابت تهدید آنفلوانزا نداریم.

استان اصفهان،رتبه اول تولید شیر،گوشت بوقلمون و شترمرغ،دوم تولید مرغ و تخم مرغ و سوم عسل را در کشور دارد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...