صادرات ۳۲هزار تن محصول دام و طیور از استان اصفهان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون سلامت اداره کل اداره دامپزشکی استان اصفهان خبر داد

صادرات ۳۲هزار تن محصول دام و طیور از استان اصفهان

معاون سلامت اداره کل اداره دامپزشکی استان اصفهان گفت: تا دهم بهمن امسال از ۲۸ محصول دام و طیور بالغ بر ۳۲ هزار تن محصول صادراتی که عمدتا با آلایش و به صورت خوراکی و غیرخوراکی و غیرمصرف برای داخل صادر شده است.

محمد کشتکار پیش از ظهر امروز (پنجشنبه-۱۰ بهمن) در نشست خبری افتتاح ۳۰۸ پروژه بخش کشاورزی استان اصفهان، با رد آلودگی شیر، اظهار کرد: ۷۰درصد شیر استان اصفهان از گاوداری های درجه کیفی A تولید می شوند، همچنین سالانه یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن شیر تولید می شود که  ۳۰ درصد آن صادر می شود.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۱۰ تن خامه پاستوریزه و ۴۲۸تن پنیر خامه ای از استان اصفهان به روسیه صادر شده است.

به گزارش ایسنا، معاون سلامت اداره کل اداره دامپزشکی استان اصفهان تعاملات میان دامپزشکی و سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان را خوب ارزیابی کرد و گفت: دامپزشکی حوزه بهداشتی- نظارتی و جهاد تولید و محورهای تولیدی را برعهده دارند.

کشتکار در خصوص آنفلوانزای پرندگان، توضیح داد: از ابتدای آذر سال گذشته طی ۴ هزار نمونه برداری از طیور، یک مورد مشکوک به آنفلوانزا هم دیده نشده است، همچنین ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار و ۱۰۰درصد گله های بوقلمون واکسینه شده و مشکلی از بابت تهدید آنفلوانزا نداریم.

معاون سلامت اداره کل اداره دامپزشکی استان اصفهان در خصوص واکسیناسیون طیور دامی، توضیح داد: فاز اول این طرح در شهریور ماه اجرا و فاز دوم از ۱۲ بهمن ماه اجرا خواهد شد، همچنین در ۸۴۸ روستا نیز یک میلیون و ۱۴۰ هزار طیور علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شده اند.

کشتکار در مورد اقدامات انجام شده برای مبارزه با بیماری های دامی، توضیح داد: در ۱۰ ماه گذشته امسال ۱۲ میلیون و ۵۶۲ هزار دام در استان واکسن زده شده اند.

وی با بیان عملکرد سختگیرانه کشورهای اوراسیا، تصریح کرد: در بازدیدهای انجام شده ابتدا کارخانه و سپس دامداری، خوراک دام و کارخانه تولید خوراک دام بررسی می شوند و در غیر این صورت امکان صادر کردن محصولات دامی وجود ندارد.

معاون سلامت اداره کل اداره دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر موردی بیماری دام یا طیور در روستایی مشاهده شد نمی توان بر کل کشور تعمیم داد زیرا بررسی های انجام شده گواه آن هستند.

 

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...