گوشت چقدر ارزان شد؟ از گرم تا منجمد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

گوشت چقدر ارزان شد؟ از گرم تا منجمد

خبر خوبی از بازار مواد پروتئینی به گوشت می‌­رسد؛ روند گوشت قرمز در جدول قیمت­‌ها، همچنان کاهشی است. این گزارش، سعی دارد آماری از قیمت انواع گوشت در بازارهای مختلف را به خوانندگان عرضه کند.

نرخ گوشت قرمز یک شبه سر به فلک گذاشت و در جایی از نمودار قیمت‌­ها جا خوش کرد که دست خیلی­‌ها از آن کوتاه شد. اما حالا چند ماهی می­‌شود که خبرها در خصوص گوشت قرمز، از کاهش قیمت آن در بازار گزارش می­‌دهد. سیر نزولی قیمت این ماده غذایی ضروری، این امید را ایجاد کرده که شاید گوشت خارج شده از سبد غذایی بسیاری از مصرف­کنندگان، جای خود را دوباره پیدا کند.

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای آن دسته از شهروندانی که مصرف­‌کننده گوشت گوسفندی هستند، قیمت هر کیلوگرم لاشه گوسفندی گرم را ۷۵ هزار تومان اعلام کرده است. البته این قیمت، قیمت حداقلی گوشت گوسفندی است و حداکثر نرخ آن  ۸۵ هزار و ۴۰۰ تومان گزارش شده است. کسانی که تمایل به مصرف گوشت گوساله دارند نیز باید بدانند که حداقل قیمت اعلام شده از سوی این سازمان برای هر کیلوگرم گوشت گوساله گرم ۶۱ هزار و ۷۰۰ تومان و حداکثر قیمت ۷۱ هزار و ۳۰۰ تومان است.

سامانه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات سازمان حمایت از مصرف­‌کنندگان و تولیدکنندگان، همچنین نگاهی به بازار زنده‌­فروشی دام داشته است. قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده در این سامانه بین ۳۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳۷ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده و نرخ گوشت گوساله نیز هر کیلوگرم ۲۵ هزار تا ۲۸ هزار تومان بیان شده است.

مصرف­‌کنندگان گوشت منجمد بخوانند

سازمان میادین میوه و تره‌­بار نیز به عنوان متولی توزیع مواد پروتئینی برای مصرف‌­کنندگان گوشت­‌های منجمد وارداتی در گزارشی از نرخ‌­های جدید خبر داده است. طبق این گزارش، قیمت هر کیلوگرم ران گوشتی منجمد برزیلی ۷۶ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم ران گوساله منجمد برزیلی ۵۳ هزار تومان است.

در ادامه جدول قیمت گوشت قرمز منجمد اعلامی سازمان حمایت از مصرف‌­کنندگان و تولیدکنندگان و جدول نرخ گوشت قرمز گرم در بازار آورده شده است:

گوشت قرمز منجمد وارداتی

گوشت قرمز گرم بازار آزاد

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...