اختصاص اعتبار ۱.۳ میلیارد ریالی برای طرح بوم‌سازگان ناحیه رویشی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه خبر داد:

اختصاص اعتبار ۱.۳ میلیارد ریالی برای طرح بوم‌سازگان ناحیه رویشی

کرمانشاه_ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از اختصاص اعتبار ۱.۳ میلیارد ریالی برای طرح بوم‌سازگان ناحیه رویشی زاگرس خبر داد.

ان شا الله کولانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نصب آبشخور در عرصه‌های مرتعی اظهار داشت: استان کرمانشاه دو میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که یک میلیون و۱۹۰ هکتار آن عرصه‌های مرتعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه بیان کرد: عرصه‌های مرتعی استان کرمانشاه علوفه سه میلیون دام را تأمین می‌کند که یک میلیون رأس دام مازاد محسوب می‌شود.

این مسئول گفت: به منظور کمک به عشایر و دامداران بهره بردار از عرصه‌های مرتعی با نصب آبشخورهای فلزی و بتنی اقدام به مرمت چشمه سازها در مراتع کردیم.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته این اقدامات انجام شده است، بیان داشت: در سال قبل از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی ۶۰۰ میلیون ریال به احداث ۲۰ دستگاه آبشخور بتنی در شهرستان‌های کنگاور، جوانرود و پاوه اختصاص یافت که ۱۰۰ درصد عملیاتی شده است.

کولانی عنوان کرد: طی سال جاری نیز از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی با نام مدیریت بوم سازگان ناحیه رویشی زاگرس یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به احداث ۳۰ دستگاه آبشخور بتنی در عرصه‌های مرتعی استان اختصاص داده شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه این عرصه‌ها مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه، گیلانغرب، سنقر، کنگاور، صحنه، هرسین، ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و روانسر بوده است، عنوان کرد: طرح‌های مذکور در کمترین زمان به بهره برداری رسیده است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...