۱۲۰ میلیارد ریال صرف اصلاح نژاد دام در خلخال شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۱۲۰ میلیارد ریال صرف اصلاح نژاد دام در خلخال شد

اردبیل _ ایرنا _ مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: در سال گذشته و امسال ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌ قیمت در اختیار مجریان طرح‌های اصلاح نژاد دام و اصلاح الگوی کشت این شهرستان قرار گرفت.

بهبود علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پرداخت این تسهیلات از محل تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری با کارمزد حداکثر ۶ درصد پنج طرح اصلاح نژاد دام با موفقیت در مناطق مختلف این شهرستان اجرا و افتتاح شده است.

او گفت: اجرای طرح اصلاح نژاد دام در کنار افزایش بهره‌وری و کاهش تلفات دام موجب رونق صنعت دامپروری در این شهرستان شده است.

وی اظهارداشت: با اجرای طرح اصلاح نژاد دام در دامداری‌های منطقه گام‌های بلندی برای کاهش تلفات دام کاهش ، افزایش بهره‌وری تولید فرآورده‌های دامی ، رونق اقتصادی دامداران و تشویق متقاضیان و مجریان طرح‌های بزرگ دامپروری منطقه برداشته شده است.

وی بیان‌کرد: برای ارتقای دانش و مهارت فنی دامداران و افزایش تولیدات دامی و کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمد و ایجاد اشتغال در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی این شهرستان تلاش می‌شود.

به گفته وی ، علاوه بر ارائه تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به مجریان طرح‌های اصلاح نژاد دام کارگاه آموزشی دامپروری پیشرفته برای جوانان و متقاضیان جویای کار در مدیریت جهاد کشاورزی خلخال برگزار و جدیدترین روش‌های دامپروری پیشرفته و اصلاح نژاد دام به شرکت‌کنندگان در دوره ها ارائه می‌شود.

او اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی زیرنظر کارشناسان امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان با جدیدترین مباحث مدیریت واحدهای دامپروری ، اصول تغذیه دام ، کنترل و پیشگیری از بیماری‌های دام و اقدامات بهداشتی دام ، توسعه عملیات اصلاح نژادی در دام‌های سبک و سنگین و آمیخته‌گری نژاد رومانف با نزاد گوسفند مغانی ، آمیخته‌گری بزهای بومی با نژاد مهابادی و آمیخته‌گری گاوها بومی با نژاد دومنظوره گوشتی و شیری سمینتال آشنا می‌شوند.

وی گفت: نوروزی دامدار مجری طرح اصلاح نژاد روستای داودخانه خلخال از موفق‌ترین دامداران این شهرستان در زمینه اجرای طرح اصلاح نژاد دام است که موفق به ۲ تا چهارقلوزایی در بین بیشتر گوسفندان دامداری ۶۰۰ راسی خود و افزایش بهره‌وری دامداری شده است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...