تولید روزانه ۱۷۰ تُن شیر خام در تربت‌ جام - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام

تولید روزانه ۱۷۰ تُن شیر خام در تربت‌ جام

ایسنا/خراسان رضوی- مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: روزانه بیش از 170 تُن شیر خام در این شهرستان تولید و روانه بازارهای داخلی استان می‌شود.

اصغر خوشخو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این شهرستان دارای ۳۱۵ هزار و ۶۶۰  راس دام سبک و ۱۴ هزار و ۶۹۷ راس دام سنگین است.

وی ادامه داد: تعداد ۱۱۵ واحد گاوداری صنعتی شیری و ۳۸ واحد گوسفندداری صنعتی در این شهرستان دایر هستند و با وجود یک کشتارگاه صنعتی سالانه سه هزار و ۴۴۰ تُن گوشت قرمز تولید می‌شود.

خوشخو با اشاره به اجرای ۱۰ درصد هویت‌گذاری دام در این شهرستان بیان کرد: طرح پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام در این منطقه و حومه با دستگاه‌های مرتبط با حوزه خدمات دام و اطلاع رسانی متعدد به دامداران از طریق ارسال پیامک‌، نصب بنر، مکاتبات با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و اطلاع رسانی از طریق کارشناسان پهنه، شرکت‌های تعاونی دامداران، مراکز جمع‌آوری شیر هنوز به خوبی مورد استقبال قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: با توجه به بازه زمانی اندکی که تا پایان طرح باقی‌ مانده، براساس دستورات سازمان مربوطه ارائه هر گونه خدمات از طرف جهادکشاورزی، دامپزشکی و نظام مهندسی به دامداران در قبال انجام طرح هویت‌گذاری انجام می‌گیرد. همچنین خرید و فروش و حمل و نقل دام بدون پلاک‌کوبی و انجام طرح هویت‌گذاری ممنوع است.

مدیر جهادکشاورزی تربت‌جام گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از جمعیت ۲۶۰ هزار نفری این شهرستان در حوزه کشاورزی و دامداری فعالیت دارند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...