خرید تضمینی گوشت‌مرغ برای ایجاد تعادل دربازار و مواقع اوج پیک مصرف - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرکل پشتیبانی امور دام آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با آناج؛

خرید تضمینی گوشت‌مرغ برای ایجاد تعادل دربازار و مواقع اوج پیک مصرف

صدیقیان گفت: هرگاه قیمت بازار از قیمت مصوب پایینتر باشه برای جلوگیری از خسارت های احتمالی به تولیدکننده اقدام به خرید گوشت مرغ می‌کنیم تا در مواقعی که پیک مصرف زیاد است در بازار تزریق شود.

کریم صدیقیان، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وگو با خبرنگار آناج با اشاره به خرید تضمیمی گوشت مرغ در استان اظهار داشت: در راستای تنظیم و تعال بازار آماده خرید گوشت مرغ از تولیدکنندگان هستیم.

ی گفت: قیمت مصوب دولتی برای گوشت مرغ ۱۲۹۰۰تومان است، بنابراین هرگاه قیمت بازار از قیمت مصوب پایینتر باشه برای جلوگیری از خسارت های احتمالی به تولیدکننده اقدام به خرید گوشت مرغ می‌کنیم تا در مواقعی که پیک مصرف زیاد است مانند ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز در بازار تزریق شود.

صدیقیان افزود: در راستای اجرای سیاست‌های تنظیم بازار و حفظ ذخایر استراتژیک و تامین نهاده‌های دامی طبق دستوری که از طرف دولت صادر میشود، گوشت، ذرت سویا و گندم را ذخیره سازی می‌کنیم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام تصریح کرد: در روزهای حساس و زمانیکه تعادل بازار دستخوش تغییر میشود این ذخیره سازی در بازار توزیع میشود. تولید گوشت مرغ نسبت به مصرف در استان کم است بنابراین در میزان خرید تضمینی گوشت مرغ  نیز نسبت به سایر استانها رتبه پایین تری داریم. این مورد در تخم‌مرغ برعکس است به طوریکه ۱۰ درصد تولید تخم مرغ در کشور را آذربایجان‌شرقی تولید می‌کند از طرفی هم فقط ۵ درصد این میزان تولید در خود استان مصرف می‌شود.

وی گفت: کسری موجودی گوشت مرغ را از استان‌های همجوار تامین می‌کنیم به طوریکه گوشت تولید شده در میادوآب و مشگین‌شهر  در انبارهای استان ما ذخیره میشود.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...