نهاده‌های تولیدی باید سالم، بهداشتی و سازگار با محیط زیست باشند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

نهاده‌های تولیدی باید سالم، بهداشتی و سازگار با محیط زیست باشند

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بازدید از کارخانه خوراک دام و آبزیان مازندران در ساری، بر سلامت، رعایت بهداشت و سازگاری نهاده های تولیدی با محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار آریا دفتر مازندران درساری، عزیزاله شهیدی فر در ادامه بازدیدهایی که از فعالیت های بخش کشاورزی در شهرستان ها دارد اینبار از کارخانه خوراک دام، مرکز جهاد کشاورزی سمسکنده، مزرعه ۵۰ هکتاری گندم در روستای خارکش و سورتینگ مرکبات در روستای عالیواک بازدید کرد و در جریان روند فعالیت ها قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خواستار بهبود کیفیت فرآورده‌های تولیدی شد و افزود: محصولات یک واحد تولیدی باید سالم، بهداشتی و سازگار با محیط زیست باشد و لازمه آن بهره‌گیری از دانش فنی تخصصی و مدیریتی تولیدکنندگان است.

شهیدی فر بیان کرد: صاحبان واحدهای تولیدی می توانند برای بازسازی، توسعه و نصب دستگاه های جدید با ثبت‌نام در سامانه سیتا از تسهیلات این سامانه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سطح زیرکشت گندم در مازندران امسال فراتر از تعهدی که داشتیم است و سطح زیرکشت این محصول به بیش از ۵۵ هزار هکتار رسیده است، گفت: بیشترین سطح زیرکشت این محصول امسال در مازندران مربوط به شرق و مرکز استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: گندم یکی از محصولات استراتژیک است که باید علاوه بر تلاش برای حفظ خودکفایی در تولید این محصول، نسبت به افزایش سطح بیمه آن تلاش بیشتری صورت گیرد.

این مسؤول همچنین درباره تولید مرکبات در استان گفت: خوشبختانه تولید مرکبات در مازندران از مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تنی که تا سال گذشته داشتیم گذشت و اکنون تولید این محصول به مرز دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است و قیمت پرتقال هم در حال حاضر قابل قبول است.

شهیدی‌فر افزود: در صنعت سورتینگ محصولات کشاورزی بویژه مرکبات باید رعایت اصول بهداشتی مدنظر قرار گیرد و با دانش فنی انجام شود.

گفتنی است کارخانه تولید خوراک دام و طیور و آبزیان مازندران در سال ۱۳۶۷ در شهرستان ساری تاسیس و در سال ۱۳۷۷ فاز دو مجتمع با افتتاح خط تولید انبوه پودر ماهی و روغن تصفیه شده ماهی به بهره برداری رسید که هم اکنون برای تامین پودر و روغن ماهی کیلکا برای خط تولید خوراک اکسترود آبزیان شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.

لازم به ذکر است مرحله سوم طرح توسعه مجتمع کارخانجات خوراک دام و آبزیان مازندران، خط تولید تخصصی خوراک آبزیان به روش اکستروژن با استفاده از ماشین آلات و تکنولوژی روز اروپا با طراحی مشاور بین المللی و سازندگی نیروهای توانمند بومی با ظرفیت تولید سالانه ۴۶ هزار و ۵۰۰ تن، به عنوان یک پروژه ملی در سال ۱۳۹۰ به بهره داری رسید تا تحولی دیگر را در صنعت خوراک آبزیان کشور رقم بزند، در حال حاضر محصولات این کارخانه به کشورهای آسیایی همچون عراق، ارمنستان، ازبکستان و قرقیزستان صادر می شود.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...