برنامه‌ریزی برای کاهش واردات خوراک دام و افزایش تولید در کشور - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

برنامه‌ریزی برای کاهش واردات خوراک دام و افزایش تولید در کشور

مدیر‌عامل شرکت زیرمجموعه بنیاد مستضعفان گفت‌: با توجه به آنکه واردات خوراک دام تأمین ارزی زیادی می‌طلبد از این رو باید با ارتقای تولید، کاهش واردات در دستور کار باشد.

اولین دوره رویداد پل سرمایه‌گذاری با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و جمعی از مسوولان و صاحب نظران، به میزبانی شرکت توسعه دانش بنیان سینا برگزار و گام‌های مهم‌ برای رفع مشکلات خوراک دام و امنیت غذایی تشریح شد.

در این مراسم، یاسر خانی، مدیر‌عامل شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا به عنوان زیرمجموعه بنیاد مستضعفان، اظهار داشت: ‌سند راهبردی شرکت را به نحوی تنظیم کرده‌ایم که باتوجه به دوران مدیریت کوتاه مدت در کشور، هرکسی مدیر‌ شرکت شد بتواند مسیر طراحی شده را ادامه دهد و نیازی به شروع از اول نداشته باشد.

وی با اشاره به ۳ راهبرد اساسی شرکت سینا‌وی، بیان کرد: سرمایه‌گذاری در موضوعات مربوط به مناطق محروم در بنیاد مستعضعفان اولین راهبرد مد نظر ما در این شرکت است و سپس سرمایه‌گذاری خطرپذیر در زنجیره ارزش هلدینگ های بنیاد مستضعفان راهبرد دوم شرکت است.

وی پرداختن به نیازهای فناورانه کشور را‌ راهبرد سوم نامید و ‌اظهار کرد: در ۲ سال آینده روی دو راهبرد اول سرمایه‌گذاری‌ و فعالیت خواهیم کرد؛ از بابت همین موضوع بحث خوراک دام مطرح شد، این روزها تحت تاثیر خشکسالی و گرانی قرار داریم و از طرفی نزدیک به ۸ درصد شیر کشور را تامین می‌کنیم. لذا‌ براساس راهبرد اول که محرومیت زدایی بود و راهبرد دوم که سرمایه‌گذاری در هلدینگ بنیاد مستضعفان بود،‌ راهبرد سوم نقش پیدا کرد.

خانی‌ خوراک دام را یکی از محصولاتی که سبد بزرگی از محصولات را در خود دارد دانست و گفت‌: از آنجا‌ که به واردات زیادی برای خوراک دام نیاز است با مساله ارزی در کشور مواجه هستیم و از این‌رو پرداختن به این مساله اهمیت پیدا کرده است و رویداد پل سرمایه‌گذاری انحصارا سرمایه‌گذاری خود را به این موضوع اختصاص داده است.

‌وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوعات مربوط به توجه به مساله دانش بنیان، افزود: سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون کشاورزی، صندوق بازنشستگی و غیره بر این موضوع‌ اذعان دارند که اگر ما بخواهیم راه حل ویژه‌ای برای مساله خوراک دام داشته باشیم به شرکت‌هایی چون ما نیاز است.

خانی اظهار کرد: کارهای علمی زیادی در کشور در بحث خوراک دام انجام شده است که متاسفانه به تجاری‌سازی نرسیده است و در کتابخانه ها باقی مانده است. بنابراین ما رسالت خود را سرمایه‌گذاری روی این طرح‌ها قرار داده‌ایم، چند طرح منتخب را انتخاب کرده و روی آنها سرمایه گذاری می‌کنیم، همچنین تبادلی بین فناوران این حوزه ایجاد می‌کنیم که منجر به هم افزایی در این حوزه شود.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...