افزایش قیمت دام/یک کیلو گوشت قرمز ۸۰۰ لیر سوری - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گزارش اختصاصی کُردپرس از شمال سوریه؛

افزایش قیمت دام/یک کیلو گوشت قرمز ۸۰۰ لیر سوری

سرویس سوریه-کاهش ارزش لیرسوریه و صادرات دام به خارج از کشور باعث افزایش قیمت دام و گوشت شده است.

به گزارش کُردپرس،مردم حومه جنوبی حسکه به پرورش دام و تجارت آن وابسته هستند و به عنوان اصلی ترین وسیله درآمدزایی به آن نگاه می کنند.

در شهر “مرکده” در جنوب منطقه الشدادی نزدیک به حسکه، بازار ویژه تجارت دام وجود دارد که تجار دام از همه جا به آن مراجعه می‌کنند و این محل کسب به بازار دوم خرید و فروش حیوانات در سطح مناطق جنوبی حسکه تبدیل شده است و از این‌ بازار دام به سایر مناطق سوریه و کشورهای همسایه بصورت قانونی و یا قاچاق صادر می شود.

بنا به گزارش‌های مردمی که به دست خبرنگار کُردپرس رسیده است مردم‌ شهر “مرکده”در چند ماه اخیر به دلیل کمبود دام و قیمت های بالای آن و صادرات آن به کشورهای همسایه، با کاهش خرید و فروش دام مواجه شده‌اند.

منابع کُردپرس می‌گویند:گوسفند قبلاً با ۲۰۰ هزار لیرسوری فروخته می شد اما امروز به ۳۵۰ هزار لیررسیده است.این منابع خاطرنشان می‌کنند که برخی خانواده‌ها به دلیل قیمت بالای مواد غذایی از خرید گوشت خودداری می‌کنند.

“شیار آزاد”  یکی از فعالان رسانه‌ای منطقه حسکه در خصوص افزایش قیمت دام به کُردپرس می‌گوید:صادرات دام به خارج و کشورهای همسایه منجر به افزایش چشمگیر قیمت دام شده است.

وی افزود:کاهش ارزش لیردر برابر دلار و افزایش قیمت دام باعث افزایش قیمت گوشت شده، به طوری که یک کیلو گوشت گوسفند به ۸۰۰ لیرسوری رسیده است.

این خبرنگار توضیح می‌دهد:خرید گوشت برای مردم آواره سوریه که در شمال زندگی می‌کنند به یک رویا تبدیل شده است و قیمت بالای آن باعث شده که فقرا نتوانند گوشت بخرند.

به گزارش کُردپرس،در پی افزایش قیمت دلار در مقابل لیر سوریه و صادرات دام به خارج از این کشور، قیمت گوشت قرمز و دام به طرز چشمگیری افزایش یافته است و این باعث نارضایتی گسترده در بین شهروندان به ویژه شهروندان کم درآمد گردیده است.این مسئله موجب شد تا خود مدیریتی شمال سوریه با اتخاذ تصمیمی مبنی بر ممنوعیت صادارت دام و جلوگیری قاچاق آن برای حل این مشکل اقدام کند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...