۶۰تن سبوس رایگان بین دامداران سیل‌زده در جاسک توزیع شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رییس مدیریت بحران در بخش کشاورزی جهادکشاورزی هرمزگان

۶۰تن سبوس رایگان بین دامداران سیل‌زده در جاسک توزیع شد

بندرعباس-ایرنا- وقوع سیل در جاسک خسارت‌های بسیاری را به دامداران این شهرستان وارد کرد که به همین منظور ۶۰تن سبوس رایگان بین ۹۶۰دامدار توزیع شد.

رییس مدیریت بحران در بخش کشاورزی جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه کارگزاران بیمه برای ارزیابی خسارت سیل به بخش کشاورزی در منطقه جاسک اعزام شده‌اند گفت: تاکنون چهار دستگاه بولدوزر و یک دستگاه لودر به منظور بازگشایی جاده‌های بین مزارع به این مناطق ارسال شده است.

روح الله رمضان‌پور عصر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم‌اکنون۲۰تن جو رایگان نیز بین دامداران ۱۴روستا خسارت دیده توزیع و نیز بذر رایگان کلزا و جو برای کشت مجدد و احیاء بخشی از زمین‌های کشاورزی تامین شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر به طول ۱۱کیلومتر جاده بین مزارع مناطق سیل‌زده جاسک بازگشایی و ۲کیلومتر سیل‌بند مرمت شده است.

رییس مدیریت بحران در بخش کشاورزی جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: جمع‌آوری و دفن بهداشتی یک‌هزار و ۵۲۰ راس دام تلف شده، آغاز عملیات سم‌پاشی واحدهای دامی و انجام سم پاشی دریک‌هزار و ۱۰۰مترمربع و انجام ۷۰۰راس واکسیناسیون دام با توجه به احتمال شیوع بیماری‌ها از جمله اقدامات انجام شده این سازمان است.

جاسک دارای ۳ هزار و ۲۸ راس گوسفند، ۹۳ هزار و ۱۲۸راس بز، ۲ هزار و ۱۱۶راس گاو شیری و ۳هزار و ۹۸۵نفر شتر است.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.
بدنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.
طبق اعلام مسوولان، سیل اخیر حدود ۹ هزار میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های استان هرمزگان در ۲ شهرستان جاسک و بشاگرد وارد کرده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده‌اند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...