تولید سالانه بیش از دو هزار تن گوشت قرمز در لنجان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان :

تولید سالانه بیش از دو هزار تن گوشت قرمز در لنجان

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان گفت: براساس گزارشات ارائه شده از سوی کارشناسان بخش دام و طیور در کنار دیگر صنایع بزرگ شهرستان نقش مهمی در حوزه اقتصاد و تولید ایفا می کنند و سالانه ۵۴ هزار و ۷۲۱ تن شیرخام و دو هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید می شود.

خدامرادصالحی در نشست بررسی مسائل و مشکلات دام و طیور لنجان با اشاره به دستاوردها و ظرفیت های بی شمار بخش کشاورزی ایران، اظهار کرد: بسیاری از کشاورزان بر این باور هستند که رونق بخش کشاورزی و زیر مجموعه های ان یعنی بخش دام و طیور می تواند عمده مشکلات اقتصادی کشور را پوشش دهد برهمین اساس دولتمردان حساب ویژه ای روی توسعه این بخش باز کرده اند.

وی افزود: با سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی سال هاست ایران به نقطه خود اتکایی و بی نیاز از سایر کشورها رسیده است و از جمله این صنایع صنعت دام و طیور کشور است که با همت تولیدکنندگان آن، به اقتصاد مقاومتی جامع عمل پوشانده و ایران را بی نیاز از واردات مرغ و تخم مرغ نموده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان لنجان تصریح کرد: امروز شش تعاونی دام و طیور بخش خصوصی در شهرستان لنجان مشغول فعالیت هستند که بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر زیر مجموعه آنان بوده و مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: براساس گزارشات ارائه شده از سوی کارشناسان بخش دام و طیور در کنار دیگر صنایع بزرگ شهرستان نقش مهمی در حوزه اقتصاد و تولید ایفا می کنند و سالانه ۵۴ هزار و ۷۲۱ تن شیرخام و دو هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز در این شهرستان تولید می شود.

صالحی توجه به پروژه های اولویت دار و برنامه های رونق تولید ملی و اشتغال را در شهرستان لنجان لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت موجود در شهرستان لنجان در حوزه دام و طیور رفع مشکلات تولیدکنندگان این حوزه یکی از مهمترین وظایف مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان دانست به شمار می آید و قطعاً با اتحاد و همدلی همه ‌جانبه دستگا ه های ذیربط می‌توان اشتغال پایدار را در این شهرستان رقم زد.

وی عنوان کرد: عوامل و فعالیت‌های مؤثر در افزایش تولید حوزه دام و طیور شامل بهسازی و نوسازی و تجهیز سالن‌های پرورشی، بهینه‌سازی تأسیسات، تجهیزات و جایگاه طیور، اصلاح ساختار کسب و کار صنعت دام و طیور به صورت زنجیره‌ای، افزایش بهره‌وری و افزایش عملکرد در واحد سطح از طریق به روز رسانی واحدهای تولیدی و فعالسازی واحدهای نیمه فعال و غیرفعال به وسیله تأمین نقدینگی و تجهیز و نوسازی بوده است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...