۲۹۶ هزار راس دام علیه بیماری‌های مشترک و دام ایمن سازی شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۲۹۶ هزار راس دام علیه بیماری‌های مشترک و دام ایمن سازی شد

اراک - ایرنا - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کمیجان روز پنج شنبه در گفتگو با ایرنا گفت: ۲۹۶ هزار راس دام امسال علیه بیماری‌های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام ایمن سازی شدند که ۳۶ هزار و ۸۲۸ راس از مجموع این دام‌ها علیه بیماری‌های مشترک و بقیه علیه بیماری‌های دامی از جمله لمپی اسکین، آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک ایمن سازی شدند.

دکتر رضا رضایی بیان کرد: ۹ هزار و ۲۷۵ راس دام سنگین و ۲۸۶ هزار و ۷۲۵ راس دام سبک در این مدت توسط بخش خصوصی و دولتی علیه بیماری‌های مشترک دام و انسان و بیماری‌های دامی واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کمیجان خاطرنشان کرد: تست برسلوز از ابتدای سال جاری تاکنون بر روی ۱۴۸ راس گاو شیری این شهرستان انجام و موردی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده است.

رضایی افزود: تست مشمشه نیز در این مدت بر روی ۱۲۱ راس اسب در شهرستان کمیجان انجام و در این آزمایش‌ها یک مورد مثبت مشاهده و با دستور مقام قضایی معدوم سازی شد.

وی گفت: ۲۱ هزار بازدید در راستای پایش و مراقبت از بیماری‌ تب برفکی و یک هزار و ۳۵۰ بازدید برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری لمپی اسکین انجام شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کمیجان افزود: در این بازدیدها در ابتدای سال‌جاری موردی از بیماری لمپی اسکین در شهرستان شناسایی و با ضدعفونی و مایه‌کوبی‌های انجام شده از شیوع این بیماری در شهرستان جلوگیری شد.

رضایی به دامداران شهرستان کمیجان توصیه کرد برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری لمپی اسکین در سال آینده، اسفندماه امسال نسبت به واکسیناسیون و ایمن سازی دام‌ها علیه این بیماری اقدام کنند.

کمیجان از توابع استان مرکزی با ۳۹ هزار نفر جمعیت در ۱۰۱ کیلومتری اراک واقع شده است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...