خودروی حامل شیرخام غیرمجاز در میامی توقیف شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس اداره دامپزشکی میامی گفت

خودروی حامل شیرخام غیرمجاز در میامی توقیف شد

غلامرضا همتیان روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیر کشف شده با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی میامی امحاء شد.

شاهرود – ایرنا – رئیس اداره دامپزشکی میامی گفت : خودروی حمل غیرمجاز یک تن شیر در میامی توقیف شد.

وی گفت : این خودرو  که از شهرستان گرمه وارد شهرستان شده بود قبل از توزیع با واکنش کارشناسان اداره دامپزشکی روبرو شد.

همتیان تصریح کرد: با توجه به اینکه سلامت افراد جامعه اهمیت دارد اقشار مختلف مردم با مشاهده چنین مواردی به دامپزشکی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی میامی اظهار داشت : راننده خودرو برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

همتیان با بیان اینکه شیر خام از جمله مواد خوراکی بسیار حساس است ، افزود : برای انتقال آن به مراکز فرآوری باید شرایط استاندارد و مناسب فراهم شود.

وی گفت : در اجرای طرح تشدید کنترل بهداشتی بر مراکز جمع آوری شیر خام و در راستای ارتقای بهداشت عمومی جامعه، نظارت دقیقی به مراکز جمع آوری شیر خام توسط دامپزشکی شهرستان صورت می گیرد.

وی افزود : مردم از خرید و مصرف مواد لبنی که به صورت غیرمجاز و بدون نظارت اداره دامپزشکی و بهداشت و درمان تهیه می شود، خودداری کنند.

همتیان با اشاره به اینکه احداث حمام ضد کنه برای دام های شهرستان ضرورت دارد گفت : دامپزشکی شهرستان میامی در راستای مبارزه با انگل های خارجی دام و پیشگیری از بیماری های منتقل شده از آن مانند تب کریمه کنگو در نظر دارد امسال ۲ حمام ضد کنه برای روستاهای فاقد دهیاری این شهرستان احداث کند.

۲ مرکز جمع آوری شیر در سطح شهرستان میامی مجوز فعالیت دارند. در شهرستان میامی واقع در شرق استان سمنان بیش از چهار هزار راس دام سنگین و ۲۰۰هزار راس دام سبک وجود دارد. میامی با جمعیتی بیش از ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...