هنوز ۹۰ درصد دام زنجان پلاک‌کوبی نشده است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون بهبود تولیدات دامی استان زنجان:

هنوز ۹۰ درصد دام زنجان پلاک‌کوبی نشده است

ایسنا/زنجان -معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان گفت: ۱۲۰ هزار راس دام و به عبارتی ۱۰ درصد از جمعیت دامی استان زنجان پلاک‌کوبی شدند.

محمدعلی صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: جهت اعمال پلاک‌کوبی از کدی ۱۵ رقمی بین‌المللی به منظور شماره‌گذاری دام‌ها استفاده می‌شود که از این کد می‌توان جهت شناسایی دامداری و دام موردنظر استفاده کرد.

این مسئول به هزینه پلاک‌کوبی اشاره و عنوان کرد: هزینه پلاک‌کوبی دام به ازای هر راس دام سبک معادل مبلغ ۳۰۰۰ تومان و برای دام سنگین به ازای هر راس معادل مبلغ ۵۰۰۰ تومان است.

وی در خصوص مهلت پلاک‌کوبی دام، افزود: مهلت ۶ ماهه اعمال پلاک‌کوبی دام سنگین در مردادماه به اتمام رسیده است، اما برای دام سبک همچنان تا ۲۳ بهمن فرصت جهت پلاک‌کوبی باقی است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه دام های بدون پلاک کالایی قاچاق به شمار می روند، تصریح کرد: نیروهای انتظامی در صورت مشاهده دام بدون پلاک با موارد مذکور برخورد قانونی خواهند کرد.

صادقی ادامه داد: دامدارانی که تاکنون نسبت به پلاک‌کوبی دام خود اقدام نکرده‌اند، می‌توانند به مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها، صندوق بیمه کشاورزی و یا تعاونی‌ها و اتحادیه‌های دامداری واقع در شهرستان‌ها مراجعه کرده و درخواست شماره پلاک کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت دامی استان یک میلیون و ۲۵۰ هزار راس است، افزود: از این میان، حدود ۸۰ درصد دام‌ها، سبک و ۲۰ درصد آن سنگین هستند.

این مسئول عنوان کرد: امر پلاک‌کوبی دام‌ها در بخش صنعتی به اتمام رسیده و عمده موارد باقی‌مانده از پلاک‌کوبی‌ها در دامداری‌های سنتی و روستایی است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...