دامدار سردشتی به عنوان تولیدکننده برتر کشور معرفی شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
صلاح الدین حق گوی در گفتگو با ایرنا:

دامدار سردشتی به عنوان تولیدکننده برتر کشور معرفی شد

صلاح‌الدین حق‌گوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دامدار سردشتی که جزو دامداران خبره و پیشرو این شهرستان است ساکن روستای «نیزه سفلی» میرآباد سردشت بوده و دارای یک واحد پرواربندی بره یک‌هزار راسی است.

صلاح‌الدین حق‌گوی با بیان اینکه این دامدار سالانه بیش از ۱۴۰ تُن گوشت قرمز تولید می‌کند اضافه کرد: در ارزیابی‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و بر اساس شاخص‌های عمومی و تخصصی، این دامدار سردشتی عنوان دامدار نمونه کشور را در سال ۱۳۹۸ به خود اختصاص دهد.

وی افزود: داشتن علاقه به دامداری علمی، شرکت مداوم در کلاس‌های ترویجی، بهره‌گیری از نظر کارشناسان، استفاده از روشن‌های نوین و علمی پرواربندی دام و ارتباط مستمر با مروجان از جمله دلایل موفقیت این دامدار سردشتی است.

حق‌گوی با بیان اینکه سردشت یکی از شهرستان‌های مستعد در زمینه پرورش دام در کشور است گفت: هم‌اکنون در سردشت ۲ واحد پرواربندی صنعتی بره فعالیت می‌کنند که ظرفیت این ۲ واحد در مجموع یک‌هزار و ۵۰۰ راس است.

وی افزود: در این شهرستان ۱۹ هزار راس دام سبک و ۱۵۰ هزار راس دام سبک به ۲ صورت صنعتی و سنتی پرورش داده می‌شود و به دلیل نزدیکی به مرز کشور عراق گوشت و فرآورده‌های دامی این شهرستان از بازار فروش داخلی و خارجی خوبی برخوردار است.

سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی امروز، سه‌شنبه با حضور «حسن روحانی» رییس جمهوری دولت دوازدهم و سرپرست، معاونین، مدیران و کارشناسان و محققان بخش کشاورزی و کشاورزان و تولیدکنندگان نمونه و پیشرو در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد. در این مراسم از ۱۶۶ کشاورز نمونه و پیشرو تجلیل به عمل آمد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...