بیماری های زمستانه در کمین جامعه انسانی/ دامداران مراقبت کنند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:

بیماری های زمستانه در کمین جامعه انسانی/ دامداران مراقبت کنند

بیرجند- مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: بیماری های مختلف مشترک دام و انسان طی زمستان در کمین جامعه انسانی بوده که مراقبت هرچه بیشتر دامداران و روستاییان را می طلبد.

محمد اصغر زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: باکتری و ویروس برخی از بیماری‌ها مانند تب برفکی و آنفولانزای فوق حاد پرندگان در فصل زمستان انتشار بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری‌های مشترک دام و انسان نداشته ایم، افزود: از روستاییان و دامداران خواستاریم با رعایت نکات بهداشتی از بروز این دسته از بیماری‌ها جلوگیری کنند.

اصغر زاده با اشاره به شروع فصل زایش دام‌ها بیان کرد: فصل شیوع بیماری‌هایی مانند تب مالت همزمان با آغاز زایش دام‌ها بوده که تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: از روستاییان خواستاریم از مصرف شیر خام خودداری کرده و قبل از استفاده حداقل به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانند.

وی اظهار کرد: در فصل زمستان سقط زیادی در دام‌های سبک و سنگین مشاهده می‌شود که این امر به دلیل مسمومیت با آب سرد رخ می‌دهد.

اصغر زاده ادامه داد: از دامداران خواستاریم آب شب مانده را به هیچ عنوان به دام ندهند و سر صبح آب تازه را برای دام‌ها تنها کنند.

وی با بیان اینکه همچنین خواستار دفن جنین مرده هستیم، اظهار کرد: روستاییان مشاهده هر گونه بیماری در گله دام را از طریق ۱۵۱۲ به همکاران دامپزشکی اطلاع دهند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...