دامداران صومعه سرایی امسال ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دامداران صومعه سرایی امسال ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند

احمدپادیاب روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این شهرستان دارای یک هزار و ۲۴ واحد گاوداری سنتی و ۷واحد دامدار صنعتی و ۱۸ هزار راس دام سنگین و سبک شامل ۱۴هزار راس دام سنگین و ۴ هزار راس دام سبک است.

احمدپادیاب روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یک هزار و ۲۴ واحد گاوداری سنتی و ۷واحد دامدار صنعتی شهرستان روزانه ۴ هزار لیتر شیر تولید می کنند که تحویل کارخانه های فرآوری در منطقه می شود .

پادیاب با اشاره به اینکه پرورش گاومیش در این شهرستان یک فرصت است بیان کرد: در روستاهای حاشیه تالاب بخش تولمات افزون بر یک هزار و ۲۰۰ گاومیش پرورش داده می شود.

وی از اعطای تسهیلات ۲ میلیارد تومانی به دامداران سنتی در این شهرستان خبر داد و افزود: دامداران سال گذشته ۱میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، جمعیت دامی شهرستان صومعه سرا بالغ بر ۱۸ هزار راس دام سنگین و ۴هزار دام سبک است که در کنار این صنعت ۶۰۰ هزار قطعه طیور بومی اعم از اردک، غاز و مرغ و خروس وجود دارد.

همچنین این شهرستان با داشتن ۲۰۰ مرغداری گوشتی فعال باظرفیت ۵ میلیون قطعه در هر دوره و ۲۶ واحد مرغداری مادر گوشتی  و ۵ واحد کارخانه جوجه کشی و یک کشتارگاه از مراکز مهم تولید گوشت در گیلان  است .

صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت و ۵۶۴ کیلومتر مربع وسعت و سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...