تاکید مسئولان تفرش بر کنترل نقل و انتقال دام - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
ستاد بحران شهرستان تفرش

تاکید مسئولان تفرش بر کنترل نقل و انتقال دام

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در جلسه ستاد بحران شهرستان تفرش اعضاء بر کنترل مبادی ورود و خروج و کنترل هر گونه نقل و انتقال دام در این شهرستان از سوی نیروی انتظامی تا کید کردند.

اهمیت آموزش اطلاع رسانی و توجیه دامداران در سطح شهرستان از سوی دستگاه‌های ذیربط و مشخص کردن چاه تلفات در روستا‌های شهرستان از جمله مهمترین تصمیمات اتخاذ شده درجلسه ستاد بحران شهرستان بود.

در این جلسه همچنین مقرر شد با عنایت به ضرورت دفن بهداشتی دام‌های مبتلا به بیماری تب برفکی مقرر شد اکیپی با محوریت جهاد کشاورزی و دامپزشکی نسبت به شناسایی مکان‌های دفن بهداشتی در نقاط آلودگی اقدام کنند.

جلسه ستاد بحران شهرستان بریاست حمیدرضا فراهانی فرماندار تفرش و اعضاء در فرمانداری  برگزار شد.

تب برفکی بیماری است که در فصل سرما در دام‌ها به ویژه گوسفند و بز شیوع بیشتری دارد، زیرا و برخی دام‌ها از کوچ برگشتند و این ویروس درشرایط سرما بهتر دوام دارد.

بنا براین دامداران در صورت تزریق نکردن واکسن تب برفکی به دام‌ها باید به اداره دامپزشکی مراجعه کنند و واکسیناسیون را انجام دهند؛ دامداران در نظر داشته باشند.

هر دامداری که قصد دارد دام را جا به جا و خریداری کند باید از دامپزشکی مجوز دریافت کند تا واکسن به دام تزریق شود و دام با شرایط بهداشتی به دامداری منتقل شود تا دچار مشکل نشود.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...