فعالیت بیش از ۳ هزار بهره بردار دامپرور در بافق - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
فرماندار بافق

فعالیت بیش از ۳ هزار بهره بردار دامپرور در بافق

شرکت تعاونی دامداران بافقی احیا و نخستین کارخانه خوراک دام این شهرستان احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما یزد، فرماندار بافق در حاشیه بررسی مسائل و مشکلات دامداران بافقی به تعطیلی ۸ ساله شرکت تعاونی دامداران اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته شرکت تعاونی دامداران شهرستان احیا و انبار و سوله آن احداث شده است.

زاده رحمانی با اشاره به افزایش سهمیه خوراک سبوس دام از ۱۸ تن به ۴۰ تن افزود: بافق یکی از قطب‌های دامپروری استان بخصوص دامپروری صنعتی و نیمه صنعتی است، اما باید آمار دام به استان ارسال و مردم به سمت اخذ مجوز‌ها و پروانه بهره برداری تشویق شوند.

زاده رحمانی همچنین خاطر نشان کرد: در حال پیگیری هستیم تا نخستین کارخانه خوراک دام شهرستان راه اندازی شود تا با حداقل هزینه و بهترین کیفیت، خوراک دام مورد نیاز شهرستان تامین گردد.
رئیس جهاد کشاورزی هم بافق گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ هزار دام سبک و بیش از ۵ هزار دام سنگین در شهرستان بافق وجود دارد.

علی اکبر رحمتیان افزود: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ بهره بردار در بخش پرورش دام و فعالیت‌های دامپروری کار می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه مجتمع‌های دامپروری و پهنه‌های دامی در شهرستان در دست اقدام است خاطر نشان کرد: ظرفیت تولید شهرستان به شدت رو به افزایش است و آینده خوبی در انتظار تولیدات دامی می‌باشد.

رحمتیان به فعالیت شرکت دامداران در زمینه تامین نهاده‌های دامپروری اشاره کرد و ادامه داد: حدود هزار نفر از دامداران شهرستان عضو این شرکت هستند و در حال پیگیری هستیم تا در راستای توسعه و افزایش خدمات رسانی این شرکت برنامه‌هایی صورت بگیرد.

در حال حاضرهم بیش از ۶۵ هزار دام سبک وسنگین در شهرستان بافق وجود دارد و احداث نخستین کارخانه خوراک دام در شهرستان بافق در آینده نزدیک دامداران را به آینده امیدوار‌تر می‌کند.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...